Re: [GNOME-TR] Turkce imla denetimi

Selam,
Bakın benim şuana kadar zemeberek-pardus projesinden sunu anladım Barış
Metin mevcxut bütün yapılarını incelemiş Kde patch sayfasında da
aspellde türkçe projenin olduğunu ama başarısız olduğunu yazıyor. Hiç
bir spellchecker suan icin server mantıgı ile çalışmıyor. Sonucua
gelirsek benim istediğim birşey var bu konuda hiç olmazsa birinin
yardımını istiyorum yeni bir proje yada fikir değilde yol gösterilmesini
istiyorum.

Ben bildiklerimi aktarayım yardımcı olmak istiyenler için :
Zemberek-server zembereğin java olması ve sisteme kolay monte
edilememisi sorunlarını ortadan kaldırmak linuxa zembereği kulandırmak
için hazırlanmış. Ispell yada aspelin istemci mantığı yok Barış Metin
Zembereki kullanabilmek için bir tane Zemberek server yazmış ve ispelin
yapısını değiştirerek bununla haberleşmesini sağlamış. Bildiğim
kadarıyla bunu aspellin tukçe konusunda uyumsuzlukları olduğu için
ispelle gerçekleştirmiş. Bu değişmiş ispellin suan ki adı zpspell ve
kaynak
kodları :http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/zemberek-pardus/zpspell/
adresinde duruyor. KDE hali hazırda kdelibs altında butun
spellcheckerları destekliyor. Ondan dolayı KDE ye küçük bir patch
yaparak zpspell'i de eklemiş. Kısacası KDE zpspelli bir istemci olarak
değil ispell aspell gibi bir spellchecker olarak algılıyor. Biz bunu
Gnome altında nasıl çözeriz buna öneri getiren var mı ?