Re: [GNOME-TR] Turkce imla denetimi

On Thu, Aug 10, 2006 at 11:28:45AM +0300, Talat UYARER wrote:
> Selam,

Selam,

> Bakın benim şuana kadar zemeberek-pardus projesinden sunu anladım Barış
> Metin mevcxut bütün yapılarını incelemiş Kde patch sayfasında da
> aspellde türkçe projenin olduğunu ama başarısız olduğunu yazıyor. Hiç
> bir spellchecker suan icin server mantıgı ile çalışmıyor. Sonucua
> gelirsek benim istediğim birşey var bu konuda hiç olmazsa birinin
> yardımını istiyorum yeni bir proje yada fikir değilde yol gösterilmesini
> istiyorum.

Dikkat ederseniz, Pardus ekibi Zemberek için yaptıkları geliştirmeleri
KDE projesine kabul ettirebilmiş değiller. Yani, örneğin, Novell Linux
Desktop veya Mandriva Linux içerisinde Zemberek kurulu gelmiyor, KDE'de
de Türkçe imlâ denetimi desteği yok.

Pardus ekibi KDE'de Türkçe imlâ desteği sağlayabilmek için Pardus'a
ekledikleri KDE sürümünü bir güzel yamalıyorlar.

Basitçe, KDE ekibi, KDE'nin imlâ denetimi gibi bütünün içinde daha küçük
bir işlev için KDE'nin tamamından daha büyük, kapsamlı ve ağır bir
platform olan Java'ya bağımlı olmasını istemeyecektir. Aynı durum GNOME
için de geçerli.

> Ben bildiklerimi aktarayım yardımcı olmak istiyenler için :

[...]

Açıklamalarınız için teşekkürler.

> Kısacası KDE zpspelli bir istemci olarak değil ispell aspell gibi bir
> spellchecker olarak algılıyor. Biz bunu Gnome altında nasıl çözeriz
> buna öneri getiren var mı ?

Benim önerim, GNOME ve Zemberek'i birbirine karıştırmayın, oyunu
kuralına göre oynayın. Önce Pardus üzerinde GNOME gerek, ondan sonra
Gtk+ 2.8'de gelen spell checking desteği sağlayan widget'lara, Gaim,
Abiword, Evolution ve diğer uygulamalara Zemberek bağlantısını bir
şekilde ekleyebilirsiniz.

Bence ilk ve en mantıklı adım bu olabilir.

Belki daha sonra Mehmet Akın'ı ikna edip Zemberek'i C++'a veya Python'a
port etmesine yardımcı olabilirsiniz; veya yıllardır kullanılagelmiş
imlâ denetimi araçlarına birleştirmek konusunda kendisini iknâ etmeye
çalışabilirsiniz.

İyi eğlenceler,
--
Enver