[GNOME-TR] Turkce imla denetimi

Arkadaşlar herhalde herkez Zemberek yazım denetim aracını duymuştur.
Pardus bu aracı cok aktif kullanıyor Kopete de Ofiste her yerde
kullanıyor. Bende suan kendi bilgisayarım icin bunu yapmaya calısıyorum.
Baris Metin imla denetimini KDE ye yaptırabilmek için küçük bir [1]
patch yapmış. Şuan bende komut satırında yazım denetimi yapabiliyorum.
Yapı soyle çalışıyor bi zemberek-server var birde onun istemcisi ispell
benzeri [2]zpspell var. Bildigim kadarıyla Gnome-spell aspell üzerine
kurulu bir yapı kullanıyor. Bende Gnome'a Barış Metinin yapmış olduğu
türden bir yama yapmayı ve zpspell'i kullanayı düşünüyorum. Ama bu
konulara pek hakim değil acaba bu konulara hakim olan arkadaşlarımız
varsa ne gibi bir şey izlemeleyim bunu bana söyliyebilir mi ?

[1]: http://lists.kde.org/?l=kde-core-devel&m=111397683720851
[2]: http://cekirdek.pardus.org.tr/~baris/blog/?date=2005,3