Re: [GNOME-TR] Tasarim Denemesi 2

On Wed, 2006-08-09 at 12:09 +0300, Seha Islam wrote:
> Tasarim konusunda bende birkac sey soylemek istiyorum. Bence ilk
> tasarim son derece idealdi. Hem buyuk bir grafik vardi, navigasyon
> baglantilari da estetik bir sekilde ust menuye dizilmisti. Buna
> benzer bir kac tane ucretsiz tema mevcut. Ama bence sayfa icerisinde
> satirlarca yer kaplayan menulerden tamamen kurtulalim. http://
> www.joomlashack.com/ adresindeki gibi alt kategorilere sahip olan bir
> ust menu kullanalim. Bu yapida ucretsiz bir tema ise bulamadim.
Boyle bir tasarimi kendimiz yapamaz miyiz? Bir kac gradient disinda bir
sey yok gibi, fikri esinlenebiliriz resimleri biz yaptiktan sonra. Zaten
istedigimiz kadar orjinal bir sey yapalim bir benzeri olacaktir
internette bir yerlerde.

> Logo konusuna gelince, http://viki.gnome.org.tr deki logoyu mu tercih
> edersiniz yoksa kirmizi olan versiyonunu mu? Kucultulmus bir ornegi
> http://www.gnome.org.tr/eski/ adresinde bulunabilir.
Kirmizi olan da olabilir, ben orada oldugunu unutmusum. O yuzden
viki'dekini onerdim.

> Sitenin tasarimi disinda, icerigini de konusalim isterseniz.
>
> Oncelikle kullanicilarin site ile nasil bir etkilesim icerisinde
> olmasi bekleniyor? Sadece site yonetimini kolaylastirmak amaci ile mi
> CMS kullaniyoruz?
CMS'i ilk kullanma sebebimiz siteyi guncel tutabilmek. Tasarim konusunda
ftp ile upload, ya da kabuktan baglanti olmasin diye. Web arayuzunden
her sey daha kolay oluyor.

Topluluk olusturma yerimizin web sayfasi olamasini ben pek tercih
etmiyorum, topluluk mekanimiz irc ya da posta listelesi olursa daha iyi
olur. Web sayfasi sadece duyuru ve bilgilendirme / belgelendirme
arsivimiz olmali.

> Eski sitenin yapisindan da hemen hemen birebir esinlenerek asagidaki
> kategorilendirmeyi dusundum. Baska tanitim/sayfa fikri olan
> arkadaslar var ise lutfen cekinmesinler.
>
> :Sitemiz
> - Ana Sayfa
> - Duyurular
> - Baglantilar
> - SSS
> - Site Haritasi
>
> :Gnome Turkiye
> - Biz Kimiz?
> - Cevirmenler
> - Nasil Katilabilirim?
Cevirmenler kismini Ceviri Calismalari altina alabiliriz.
Diger Calismalar kismini buraya tasiyabiliriz. O bolumu kaldirabiliriz.

GNOME Turkiye'nin ustune GNOME diye bir sey ekleyebiliriz, GNOME Durumu
kismini oraya tasiyabiliriz ayrica o bolumde GNOME/GUADEC hakkinda GNOME
Vakfi hakkinda bilgiler verebiliriz, boylelikle genel bir GNOME
kulturunu de anlatmis oluruz.

GNOME Turkiye kisminda daha cok bizim ic orgutlenmemizi, yaptiklarimizi
anlatacagimiz bir bolum olur, orada GNOME hakkinda cok ayrintili
konulara girmeyiz.

> :Ceviri Calismalari
> - Ceviri Durumu
> - Ceviri Nasil yapilir?