Re: [gnome-nl] Oproer in de de cd/dvd-werkplaats

Op wo, 06-09-2006 te 23:12 +0200, schreef Reinout van Schouwen:
> Op woensdag 06-09-2006 om 22:44 uur [tijdzone +0200], schreef Jan
> Claeys:

> Als ik me niet vergis ging dat niet om het woord 'cd' maar om het logo (beeldmerk)
>  'compact disc digital audio' dat inderdaad niet zomaar gebruikt mag worden.

Wat je bedoelt zijn de zaken rond kopieerbeveiligingen die de CD-DA
specificatie schenden -- de enige[1] "kopieerbeveiligde"[2] "CD" in m'n
bezit vermeldt alleszins nergens dat het een "compact disc" is; 'CD'
wordt daarop zelfs plots 'audio recording' in de disclaimers, vergeleken
met de vorige CD van dezelfde artiest bij dezelfde platenfirma.  ;-)

Er bestaan ook licentie-zaken rond de DVD-specificaties (vb. met
regio-vrije spelers).  Enz.

[1] een verjaardagscadeau kan ik moeilijk verkopen  :-/
[2] die je wel kan kopiëren, maar niet afspelen... *zucht*

--
Jan Claeys