Re: [GNOME-TR] Turkce imla denetimi

Prş, 2006-08-10 tarihinde 03:59 -0200 saatinde, Baris Cicek yazdı:
> Gnome-spell aspell'in kendi kutuphanelerini kullanarak bir IPC
> olusturuyor. Ve kodlarindan goruldugu kadariyla KSpell'deki gibi bir
> aspell processi olusturup kelimeleri buna yollamiyor. Eger zpspell'in de
> kutuphaneleri mevcutsa gnome-spell icin bir patch yazmak pek de zor degil.

İşte benim takıldığım nokta tamda burası. zpspell c++ ile yazılmış
istersen http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/zemberek-pardus/zpspell/
adresinden bi göz at.

> Ancak asil sorun su. Birincisi Zemberek java kullaniyor. Java kullaniyor
> olmasi demek zemberek kullanmak icin java yuklemeniz gerektigi.
Bu aslında bence çokta büyük bir sorun değil. Çünkü Firefoxtada bazı
siteleri gösteremediğimizde Java yüklüyoruz.

> [...]
> olarak kelime listesi kullaniyor. Anladigim kadariyla zemberek'te
> kelimeleri ayri ayri isim sifat vs. olarak siniflandirmislar. Ekler de
> mevcut. Esasinda bu bilgileri kullanarak aspell icin zemberek gibi
> calisabilen bir kelime listesi olusturabiliriz. Aspell'de kelime listesi
> ve ekleri ayri ayri belirtebiliyorsunuz. Eklerin olusturdugu bir ekler
> listesi olusturursak aslinda sorun buyuk oranda cozulmus oluyor. Bence
> denemeye deger. Iyi calisan bir aspell sozlugu hem performans hem de
> yayginlik bakimindan isimizi cok kolaylastirir.
Aspell'le bu işlemleri deneyip başarısız olan duymuştum. Aslında şu var burada
Zemberek konusunda bir çalışma var. Çalışan arkadaşların etinden
sütünden maksimum ararlanmaya çalışıyorum ben.Şu durumda geliştirici
arkadaşlara siz aspell ile geliştirin diyecek durumda değilim. :( Keşke
olsam. Ortadaki başarılı çalışmayı heba etmemek amacıyla bizde bu
şekilde kullansak çok sıkıntı olmaz gibi geliyor.

> [...]
> ekleri birlestirip yeni bir ek gibi yazmak gerekiyor. Bu el ile zor ama
> bir program ya da betik ile yapilmayacak bir sey degil. Ben bir kismini
> gecmiste el ile yapmistim ama daha sonra bunu bir program ile yapmanin
> daha mantikli olacagini dusundum ve oyle rafa kalkti. El ile devam etsem
> belki bitmisti. :) Aspell'e de art arda ek kontrolu konabilir. Benim gene
> vakti zamaninda (2 yil kadar oluyor herhalde) aspell'in gelistiricisine
> bunu sordugumda kendisinin yapmayacagini ama birisi yaparsa da aspell'e
> ekleyebilecegini soylemisti. Tercih meselesi. :)
benim şu an için kısa vadede Yazım denetimi programı çalışmasına katılacak
vaktim yok. Başlanırsa böyle bir çalışma hoş olur. Benli zemebrek çalışanları
ilede haberleşilirse onlarda yardımcı olur

> Bunun yaninda baska bir yapilacak sey ise, zemberek'in gij ile
> calismadigini dusunursek (en azindan ben calistiramadim), zemberek'i
> mono'ya port edebiliriz. Zemberek-server'a dbus eklentisi yazip,
> gnome-spell icin gerekli olan apileri iceren dbus istemcisi olan bir de
> kutuphane yazariz. :) Boylelikle java'dan kurtulmus oluruz. Ancak bu "gene
> de" ikinci sorunu cozmuyor.
Fıratında dediği gibi Java artık dağtımlarda olmazsa olmaz bence tasınmasına gerek yok gibi .