=?UTF-8?B?UmU6IFbDvXp2YSBuYSB6bWVudSBrb29yZGluw6F0b3JhIFNLIHTDrW11?=

2010/2/2 Marcel Telka <marcel telka sk>:

> Z viacerých dôvodov:
>
> Prvý je historický. Je veľa modulov, ktoré som v minulosti prekladal a
> rád by som ich prekladal aj naďalej, ale nemám ich zaregistrované na
> stránke. Pri prechode na vertimus sa ukázalo, že preklopiť moje staré
> záznamy by bolo strašne veľa práce (niektoré moduly už boli medzičasom
> obsolete, niektoré mali v reále iného prekladateľa) a niektoré už
> prekladať nechcem. Takže keď si niekto požiada o nejaký modul, tak
> najprv skontrolujem, či sa náhodou nejedná o "môj" modul.
>
> Často ale priradím aj "môj" modul niekomu novému. Tých, ktoré
> [...]

Tieto tri dôvody som predpokladal. Ten prvý by si mohol eliminovať,
skontrolovať zoznam modulov je pre teba práca so zložitosťou O(1),
priebežné kontrolovanie po každej žiadosti je s O(n).

> Ďalší dôvod je rozumné prideľovanie modul podľa schopností a skúseností
> prekladateľa. Napr. priradiť gimp neznámemu nováčikovi je takmer istá
> smrť.  Buď pre nováčika, alebo pre gimp.
>
> A nakoniec, občas sa môže stať, že si niekto chce zobrať príliš veľa
> modulov, ktoré potom reálne neprekladá. To súvisí s predchádzajúcim
> bodom.

Medzitým ti Laco napísal dobré riešenie, ktoré som chcel tiež
sformulovať. Úplne s ním súhlasím. Cieľom je formalizovať pravidlá,
ktoré aj tak používaš a odňať ich z tvojich bedier - nebudeme tak
závislí na jedinej osobe, ktoré kedykoľvek, keď nemá čas, tak blokuje
celý tím. To nie je výčitka, to je konštatovanie a konštruktívny
návrh.

> [...]
> aj menej zjavné). Bez neho by to bolo oveľa horšie.
>
> Ale späť k téme. Keďže som Pavlove preklady aj predtým kontroloval, tak
> som vedel, že sa naňho ešte nemôžem na 100 % spoľahnúť a preto to teraz
> funguje tak, že Pavol (a teraz už dúfam, že aj Peter bude) robí tú,
> povedzme, "hrubú" prácu, a ja to len doleštím. Ešte šťastie, že sa Pavol
> očividne zlepšuje, takže to bude čím ďalej, tým lepšie.
>
> Ani nevieš, čo by som za to dal, aby sme mali takého kontrolóra (aspoň
> jedného), z ktorého by vypadávali takmer bezchybné preklady.

OK, beriem, je to súčasný stav. V budúcnosti, keď budeme mať
dostatočný počet kontrolórov, malo by stačiť, keď preklad schvália
dvaja z nich a začleňovateľ ho začlení bez toho, aby ho kontroloval
(spustí povedzme len msgfmt -cv a po-check).

> Už cca pol roka mám premyslené, ako by to malo fungovať. Problém nie je
> ani tak v slovníku, ako v nejakých "pravidlách" ako prekladať. Súčasťou
> tých pravidiel by samozrejme bol aj slovník niektorých výrazov. Ale
> samotný slovník to nevyrieši. Presne tak, ako si spomínal. Niečo ako
> odkaz na diskusiu. Času nieto.

Ja som tiež istú dobu mal premyslené presne ako by to malo fungovať :)
Tiež už času naviac niet a venujem sa radšej samotným prekladom.

S pozdravom
~~helix84