Re: Re: =?utf-8?B?cMOtc2FuaWUgcG9kxI1pYXJr?= =?utf-8?Q?ovn=C3=ADkov?=

On Tue, Feb 02, 2010 at 08:38:21PM +0000, Laco Gubík wrote:

> Skusim este raz objasnit.

Možno si ani nemusel. Myslím, že môj názor je podobný ako Tvoj.

> V anglictine sa tieto podciarkovniky/akceleratory tiez nazyvaju
> mnemonisers, teda mnemonicke pomocky.

Po slovensky: mnemotechnické a nie mnemonické.
Ale nie som si istý, či tieto akcelerátory medzi ne naozaj patria, ale
to je nepodstatné.

> Udavaju sa na prvom pismene (pokial je to mozne) kvoli tomu ze je pre
> cloveka jednoduchsie rozoznat prve pismeno slova ako pismeno ktore je
> v strede slova.

Súhlas.

> [...]
> rozoznava cele slova (preto sa zaseknes resp spomialis ked nadabis na
> nejake cudzie slovo co si este nevidel). Ak je zvyraznene prve
> pismenko slova tak pouzivatel to rozozna rychlejsie ako keby mal
> rozmyslat ktore pismenko je v strede. To je rozdiel medzi recall a
> recognition (nepoznam svk nazvy) z hladiska ergonomiky je lepsia
> recognition ako recall, pri recall sa udeje prehladavanie pamate a
> potom rozpoznanie, kdezto pri recall je len rozpoznanie = rychlejsie a
> pouzivatel menej namaha mozog.
> Dufam ze som to napisal zrozumitelne :).

Jasné. Nedá sa než nesúhlasiť. Samozrejme je lepšie, keď je podčiarknuté
prvé písmeno, ale keď nie je, svet sa nezrúti.

V anglickom originále tiež nie je stále podčiarnuté prvé písmeno.

Spýtam sa jasne: Chcete, aby sme za každých okolností presadzovali, aby
bolo podčiarknuté prvé písmeno (pokiaľ sa dá)?