Re: =?iso-8859-1?Q?Kandidat=FAra_na_nov=E9?= =?iso-8859-1?Q?ho_koordin=E1tora?=

On Fri, Apr 30, 2010 at 12:10:15PM +0200, Peter Mraz wrote:

> Súhlasím. Ale ty si ma prijal do tímu a urobil kontrolórom.

... a neurobil zečleňovateľom. A takto je to teraz dobre.

> Práve preto chcem aby to skontrolovali vždy aspoň dvaja ľudia ale musia to

Keďže v súčasnosti je kontrolór každý, kto chce, tak by to nebolo dobre.

> stihnúť za určitý čas. Možnosť kontrolovania nikomu nechcem zobrať.
> Vieš dobre že nechcem znižovať kvalitu prekladu. V podstate som navrhol

Aha. Tak to sorry. Vôbec neviem dobre, že nechceš znižovať kvalitu
prekladu. Veľmi dobre viem len to, že robíš kroky, ktoré znižovaním
kvality zaváňajú.

Ale možno to tak nejako tiež "pokladáš za samozrejmé".

> veľmi podobný systém tvojmu len s časovými limitmi.

... po vypršaní ktorých, kvalita-nekvalita, začleňujeme.

Takže sa ten Tvoj systém postupne kryštalizuje. Je to vlastne skoro to
isté ako je teraz, len s hrozbou termínov a keď niekto nebude makať ako
by sme si zbožne želali, tak ho budeme trestať (odoberieme pridelený
preklad), alebo sa vykašleme na kvalitu (začleníme bez kontroly).

Ach, áno. Bojujeme proti byrokracii, ba priam proti despotickému
správaniu sa koordinátora a ešte k tomu všetci "vedia dobre", že nám ide
o kvalitu.

A ešte si trošku pokecáme o vodičke a napijeme sa vínečka, čo Ty na to?

Myslím, že by sme to už mali nechať a vrátiť s ak produktívnej práci:
prekladaniu, kontrolám, začleňovaniu, čítaniu odstrašujúcich dokumentov
a podobne. Predvolebná kampaň skončila. Ústavný súd voľby zrušil.

> 1. Sám si pred chvíľou povedal, že zle bol preložený jeden reťazec. A podľa

Myslíš vinagre? Jeden bol zle preložený ako dôsledok toho, že si
nenahlásil bugy. Ostatné, kde som bugy nahlásil som nehodnotil, či boli
preložené dobre, alebo nie, pretože takmer všetky (a možno aj úplne
všetky) boli označené ako fuzzy.

Naopak, bez ohľadu na nahlásené bugy bolo nesprávnych reťazcov viac
(neviem koľko, ale určite viac ako jeden, dá sa to v prípade potreby
nájsť). Čo už sú v prípade modulu s 200 správami rádovo percentá.

Ale pokiaľ nám nevadí, povedzme 5 % alebo 10 % nesprávnych prekladov,
tak prosím...

Aspoň sa konečne využije aj tá bugzilla... :-)
... a používatelia si tiež pomyslia svoje.

Teraz, keď sa to zdržiava na kontrolách, tak si "myslí svoje" pár
prekladateľov, potom, pri zníženej kvalite, by si to o nás myslelo oveľa
viac ľudí.

> mojho nazoru je to veľka škoda ak sa kvoli jednému retazcu modul nedostane
> do vydania.

Nebol to jeden reťazec. A do vydania sa dostane. Do GNOME 3.0 určite a
asi aj do GNOME 2.30.2 (pokiaľ teda hovoríme o vinagre). Takže žiadnu
paniku, ok? :-)

> Takže to mám brať tak že sa vysmievaš mne aj tým čo s navrhovanými
> pravidlami súhlasia?

Nie, im nie. Oni nechcú byť koordinátori.

> Problém je v tom, že musí mať zmysel pre teba a to ja neberiem a sme tu
> viacerí, čo to tak vidia.

Rozdelenie wiki stránky pre mňa veľký zmysel nemalo...

> Ďakujem za pochvalu. Všetky reťazce boli fuzzy bolo preložených vyše 95%
> prekladu a oznámil som ti, že to budeme riešiť po začlenení. Neviem ako ti z

Po začlenení, to je akoby nikdy. Pokiaľ by to prekladateľ znova
nepreložil (čo zatiaľ ešte neurobil), tak by sme na to vetci zabudli. A
pri ďalšom kole prekladov by si zase mohol argumentovať, že sme predsa
pred začlenením, takže to urobíš až potom. Hm.

Vidíš, a teraz je väčšina vecí vyjasnená (s autormi) a prekladateľ môže
smelo prekladať a kontrolór kontrolovať.

> tohto vyšlo že sa neunúvam nahlasovať bugy. Keď nevidím dôvod na hlásenie

Pretože to tak nejako vyplýva. Deklaruješ prakticky neobmedzené množstvo
voľného času, ale bugy nahlasovať nechceš, lebo... ja vlastne ani neviem
prečo. Keby si aspoň napísal (tak ako prekladateľ), že nemáš čas to
urobiť, tak to chápem, ale takto?

> buggu lebo nájdem čo ten reťazec znamená, tak naozaj nevidím dôvod na to aby
> som s tým niekoho otravoval.

Pre všetkých: To, že my si v tíme zistíme nejaké pozadie nejakého
reťazca nestačí pretože:
- autori môžu použitie reťazca časom zmeniť a my sa to nedozvieme
- môžeme to zistiť nesprávne
- ostatné tímy to musia hľadať tiež

Takže pokiaľ nie je z PO súboru zjavné, ako sa má daná správa preložiť,
treba si vždy vyžiadať asistenciu od vývojárov. To nie je otravovanie,
ale vývoj a zvyšovanie kvality.

Tak isto to robia ostatné tímy a preto vidíme aj komentáre, ktoré sme si
sami nevyžiadali. Tak ako oni ušetrili nejakú prácu nám, šetríme aj my
prácu iným tým, že si komentáre vyžiadame.