Re: znenie prekladu k licencii programov

Ahoj,

ďakujem za reakciu. Stále zostávajú dve sporné otázky, na ktoré
upozornil Ivan:

1. či MERCHANTIBILITY prekladať ako PREDAJNOSŤ. Ivan navrhuje
OBCHODOVATEĽNOSŤ. Nemám žiaden odborný argument na podporu
OBCHODOVATEĽNOSTI, Ivan možno má, ale zdá sa mi, že je to všeobecnejší a
tým možno vhodnejší pojem. Navyše, PREDAJNOSŤ vyznieva tak trochu
derogatívne (predajná dievka).

2. názov "GNU General Public License" by sa snáď mohol vyskytovať (aj?
-> problém RAS) v pôvodnom znení.
Nemáme doklady o tom, že "Všeobecná verejná licencia GNU" je zaužívaný
preklad. Názov sa dá preložiť aj "Všeobecná verejná GNU licencia" alebo
"Všeobecná zverejňovacia licencia GNU".

- btw. kterejkoľvek -> ktorejkoľvek
- neviem, či by nebola vhodná interpunkcia pred "a to buď verzie 2 tejto
licencie ..."

s pozdravom,
Ľudo