Re: znenie prekladu k licencii programov

On Thu, Jul 23, 2009 at 10:50:13PM +0200, Ludovit Lukac wrote:

> nikto tu nie je zas tak "mimo", domnievam sa, aby nevedel o čom hovorím.

No, keď tá diskusia začínala, najprv som sa zľakol, že tu niekto chce
prekladať GNU GPL...

> Ale máš pravdu v tom, že ak trvám na presných termínoch, mal by som si
> ustriehnuť svoje slová. Čiže, hovorím o poznámke k licencii programu,
> ktorú možno nájsť po kliknutí na záložku (v anglickom znení) "License".

Hm. To je možno chyba, že to tlačidlo sa volá "License". Ale keďže
IANAL, tak sa možno mýlim.

Čo tak nejaký takýto preklad?

> "This program is free software; you can redistribute it and/or modify it
> under the terms of the GNU General Public License as published by the
> Free Software Foundation; either version 2 of the License, or (at your
> option) any later version."

Tento program je slobodný softvér. Môžete ho ďalej šíriť a/alebo
upravovať podľa ustanovení Všeobecnej verejnej licencie GNU tak, ako
bola vydaná organizáciou Free Software Foundation a to buď verzie 2
tejto licencie, alebo (podľa vášho uváženia) kterejkoľvek neskoršej
verzie.

> "This program is distributed in the hope that it will be useful, but
> WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
> MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the GNU
> General Public License for more details."

Tento program je rozširovaný v nádeji, že bude užitočný, avšak BEZ
AKEJKOĽVEK ZÁRUKY. Neposkytujú sa ani odvodené záruky PREDAJNOSTI alebo
VHODNOSTI PRE URČITÝ ÚČEL. Ďalšie podrobnosti hľadajte vo Všeobecnej
verejnej licencii GNU.

> "You should have received a copy of the GNU General Public License along
> with this program; if not, write to the Free Software Foundation, Inc.,
> 51 Franklin Street, Fifth Floor, Boston, MA 02110-1301, USA."

Kópiu Všeobecnej verejnej licencie GNU ste mali dostať spolu s týmto
programom. Ak sa tak nestalo, napíšte na adresu Free Software