Re: [gnome-nl] gnome start niet goed op

Miek,
Bedankt voor de reactie. Heb ik zelf wel aan gedacht maar niet gedaan
omdat het vrij lastig is met yum. Yum kent niet -als rpm - een "force"
optie dus dan zou je het met rpm moeten doen en dat is wat lastig.
Ik weet dat ik het beste een partitie zou moeten vrijmaken en daarop een
geheel 'maagdelijke' versie installeren. Het daarna weer werkend krijgen
met alle programma's die ik gebruik (van Vmware tot Ardour) kost erg
veel tijd en ik heb bijna alles weer werkend. Bovendien vind ik het
belangrijk om de werkelijke oorzaak te vinden waarom een programma (in
dit geval pirut en pup) wel geladen worden (ps -ef|grep pup bijv. laat
zien dat het geladen is) maar geen window op het scherm geeft en dus
voor de gebruiker als niet gestart geldt.
Ik ga nog eens goed zoeken in de X error logs.
Joep

Het probleem is de corrupte DVD wat niet door de checks werd ontdekt.