Re: [gnome-nl] gnome start niet goed op

Op maandag 08-10-2007 om 16:15 uur [tijdzone +0200], schreef J.L. Blom:
> Maar upgrade doet het wel goed. Ik heb denk ik alle essentiële pakketten
> ge-upgraded. Ik heb alleen nog een probleem met pirut en pup. Beiden
> starten wel maar alleen onder root. Als je het vanuit een user account
> doet blijft hij hangen in de authentication. Ik moet nagaan of pam goed
> werkt (ik denk namelijk dat dat door deze programma's gebruikt wordt om
> van userid te wisselen.

Die 'pirut' is blijkbaar het equivalent van 'gnome-app-install' onder
Ubuntu.  Maar g-a-i kan gewoon gestart worden als gebruiker, alleen als
je iets wil installeren of verwijderen moet je root-rechten verwerven
(automatisch geregeld via 'gksu'/'sudo').  Mogelijk wil 'pirut' ook
'sudo' en/of 'su' gebruiken (en vermoedelijk via 'gksu', als het
grafisch gebeurt)?  Check alleszins even je '/etc/sudoers' en zo.

Als die op pam blijft hangen, check dan ook even of je hostname correct
ingesteld is & resolved, da's typisch een oorzaak voor sommige
pam-problemen.

--
Jan Claeys