Re: [gnome-nl] gnome start niet goed op

Frederik,
Bedankt voor je antwoord.

On Sun, 2007-10-07 at 11:24 +0200, Frederik Himpe wrote:

> Yep, of dat nu Ubuntu of Debian of Fedora of wat dan ook is, bij een
> upgrade die mislukt omwille van media- of netwerkproblemen zal je altijd
> miserie hebben.
>
> In ieder geval, ik zou gewoon proberen yum --update uitvoeren, dat zal
> alle nog niet-geupgrade paketten updaten naar de nieuwste versie
> aanwezig in Fedora 7.
Ja ik heb daar uiteraard wel aan gedacht maar ben een beetje huiverig
voor het grote aantal pakketten dat ik nooit gebruik dat geladen wordt.
Ik ben nog een beetje van de oude stempel die vindt dat je met
schijfruimte -net als geheugenruimte - zorgvuldig moet omgaan hoewel
tegenwoordig Gb's praktisch niets meer kosten. En dat geldt niet voor
een pakket als ardour  want dat zitten niet in de standaard pakketten
(in ieder geval bij Fedora) en dat gebruik ik regelmatig.
Weet jij trouwens of je een optie "--force" bij yum hebt zoal bij rpm
waarmee je een pakket opnieuw kan installeren  ondanks dat het al
geïnstalleerd is?

> Je bent zeker niet de enige die Ubuntu absoluut niet graag gebruikt. :-)

En eerlijk gezegd kan ik er niet zeggen waarom. Ik denk omdat ze van
alles aan de pakketten doen om ze cosmetisch wat "op te leuken" en daar
ben ik beslist geen voorstander van.