[gnome-nl] gnome start niet goed op

Hi,
Ik ben nieuw in de gnome list. Ik gebruik gnome al jaren maar als een
gewone gebruiker. Ik heb me nooit verdiept in de "ingewanden".
Nu heb ik bij een update van fc5 naar fc7 - ondanks een schijnbaar
correcte dvd - een error gehad waardoor een groot deel niet correct
geïnstalleerd is. Ik heb dat weliswaar voor het grootste deel hersteld
maar gnome wil niet correct opstarten.
Ik krijg de volgende melding:

"There was an error starting the GNOME Settings Daemon.
Some things, such as themes, sounds, or background settings may not work
correctly.
The Settings Daemon restarted too many times.
The last error message was:
There was an unknown activation error.
GNOME will still try to restart the Settings Daemon next time you log
in."

Ik vermoed dat er iets essentieels niet geladen is. Bovendien zou ik
graag willen weten of er zoiets as een error log is voor gnome errors.
Het is uiterst vervelend want o.a. "terminal" en "nautilus" werken niet
evenals het merendeel van de gnome applicaties
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen?
Bij voorbaat dank.
Joep