Re: [gnome-nl] Oproer in de de cd/dvd-werkplaats

Jan Claeys wrote:

> Er is toch ook geen menu Bestand --> Kiezer... of Opener..., maar wel
> een menu Bestand --> Openen...   :-)

> Het venster dat je opent met die menukeuze wordt gebruikt om de CD samen
> te stellen.  Pas als je daar klaar mee bent kies je voor het branden
> ervan op CD (wat weer een ander venster opent).  Ik snap dus niet goed
> waarom je in het eerste geval geen 'samenstellen' zou mogen gebruiken en
> in het tweede wel 'branden'?

Hm, begrijpen we elkaar wel?

Ik bedoel dat "maken" = "samenstellen" + "branden".
Ik vermoed dat praktisch alle gebruikers (met deze terminolgie) willen
"maken", en niet alleen maar "samenstellen", en dus achter elkaar beide
stappen zullen doorlopen.

Daarmee vind ik "maken" op die plek in het menu logischer dan
"samenstellen".  Het is alleen de verzelfstandiging "maker" die ik
minder fraai vind.

Dat de door mij veronderstelde logica van "de meeste gebruikers
onderscheiden alleen "maken", niet "samenstellen" en "branden"" lijkt te
worden weerlegd door de gewoonte van Gnome om alsmaar ongevraagd
verwarrende nieuwe windows te openen is een aparte discussie.
Laten we die hier niet voeren. ;-)