Re: [gnome-nl] gnome start niet goed op

Op zondag 07-10-2007 om 12:43 uur [tijdzone +0200], schreef J.L. Blom:
> Weet jij trouwens of je een optie "--force" bij yum hebt zoal bij rpm
> waarmee je een pakket opnieuw kan installeren  ondanks dat het al
> geïnstalleerd is?

Kan je niet gewoon yum & rpm naast elkaar gebruiken?  Dan doe je gewoon
'rpm --force' en je probleem is opgelost.

BTW: controleert yum niet of een pakket authentiek & niet beschadigd of
aangepast is voor het dat installeert?  (Of waarom wil je precies een
pakket herinstalleren?)

> En eerlijk gezegd kan ik er niet zeggen waarom. Ik denk omdat ze van
> alles aan de pakketten doen om ze cosmetisch wat "op te leuken" en
> daar ben ik beslist geen voorstander van.

De meeste pakketten zijn niet meer aangepast dan in Debian of Fedora of
andere distro's toch?  Heel veel pakketten worden zelfs bijna letterlijk
uit Debian overgenomen (en bij sommige worden Debian-aanpassingen zelfs
teniet gedaan).

Heb je voorbeelden van wat jij als "onnodig opleuken" beschouwt?
(Dan kan ik dat eventueel terugkoppelen naar de developers.)

--
Jan Claeys