Re: [GNOME-TR] =?utf-8?b?R05PTUUgMi4xNiDDh8Sxa3TEsQ==?=

Bence Dernek olalım mutlaka iyi şeyler getirelim şekilde dernek
olmamalıyız. Yani evet dernek kurmak basit olabilir ama bu dernek
kurulduğunda ne yapacak LKD nin yetersiz kaldıgını soyluyoruz biz de LKD
denin yetersizliği gibi kalmamalıyız.Yani LKD ilgilenmedi stand açamadık
Dernek kurduk yine açmıyorsak ne anlamı var ?

Bana kalırsa eğer bir dernek kurmanın gerekliliğini hissediyorsak önce
herkes bir konuda garantör olmalı. "Mesela eğer derneğimiz olursa o
kurucular arasında bende olmak isterim ve Dernekle alakalı Seminer
organizasyonu hakkında yardımcı olurum." şeklinde olabilir. Bu arada
belirteyim bu verdiğim örnek şahsım adına geçerlidir :) Bir taşla iki
kuş.

Yani dernek kurduk dumanı üzerinde olan yemek gibi hızlıca yedik sonra
soğudu yüzüne bakılmamazlık etmemeliyiz.Barışın az önce yakındığı gibi
hevesimiz geçtiğinde sürümden sürüme aktif olan bir listemiz olduğu gibi
derneğimizde olmasın ? yada olmamalı diyelim.

Bu konuda bir kaç aydır düşünüyordum ama listeyi açmadım hiç fikrimi.
Bunun bir takım sebepleri yani ben dernek olduğunda Kurumsal anlamda
yada bireysel anlamda Yardımcı olması için gerekli alt yapının verilmesi
gerektiğini düşünüyorum.

Yani diyelim ki bir şirket Gnome'lu bir Linux'a terfi etti. O zaman
Gnome Turk bana kalırsa gerekli masrafların düşülmesi şart ile bir
destek vermeli yada bir kullanıcı sorun yaşadı bunun desteğini vermeli.
E-posta listemiz ne güne duruyor diye bilirsiniz. Fakat Geçen karşıma
çıkan bir durum oldu İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sunucularında Linux
kullanıyormuş Suse ve Gnome ile ama ne Gnome Listesini nede Linux-sunucu
listesini bilmiyor. Sebep nedir bilmiyorum ama bir çok Microsoft
kullanıcısı e-posta listelerini kullanmıyor.

Tabi Bunları yapmak için Gnome tanıtımı yapmamız lazım. Sağolsun Enver
Altın IBM de benim için dönüm noktası olan Gnome seminerini vermeseydi
yıllardır Linux kullandığım halde hala KDE kullanıyor ve hayatımı
Gnome'a terfi ettirememiş olacaktım.Yani dermek olursa tanıtımını
yapmalıyız.

Son olarak toplarlarsak bence derneğin bize ne getireceğini ve bizim
dernek olduğunda ne yapabileceğimizi iyice tartışmamız gerekiyor diye
düşünüyorum.