Re: [kde-i18n-tr] KDE Turkcelestirme'den Ileti Var (fwd)

Nilgün Belma Bugüner yazmış:

>Selam,
>
>Keşke sadece emirle kalsaydı, küfür eşliğinde geldi ilk uyarı...
>
>Garip şeyler oluyor. Yerelleştirmeyi küreselleşme ile karıştıranlar
>var maalesef. Aynı yöntemi kullanıyorlar, dedikleri olmazsa terör
>estiriliyor.
>
>Zaten RH/Fedora çevirilerini bıraktım. Pazar kaygısı olanlar otursunlar
>çevirilerini yapsınlar. Biliyorsunuz sanırım RH için yaptığımız
>çevirileri Gelecek Linux için de kullanılıyor.
>
>Geçmişte gnome-turk listesinde bu emirleri yağdıran şahıs, Linux masaüstünde
> [...]

E-posta ile tartışırken topu taca vurup ucuz yoldan kaçmak kadar kolay
bir şey yok. Gereksiz noktalara çekilen tartışmalara cevap yetiştirmek
istemiyorum. Bu nedenle kısa keseceğim; zira listedekilerin beklentisi
olan "Neden örütbağ / sanaldoku, neden internet/web?" cevabından ziyade
"bu maçı benim kurallarımla oynayacaksınız" filmini seyrediyoruz. Daha
önce de aynı film, aynı listelerde defalarca gösterildi. Mızıkçılık
yapan bir kişi, alttan alan bin kişi. Sonunda gözü yaşlı çocuğun
dediğine geliyorduk. Bir zamanlar Togan Müftüoğlu da aynı yöntemle
tehdit edildi: "Ben bir kadın olduğum için böyle söylüyorsunuz.
Kadınlara karşı hepinizin önyargısı var. İnternet'in ne olduğunu
bilmiyorsunuz. Sizi rezil edeceğim bu ortamda (!)". Hoşgeldin Deli
Dumrul. Bugün kimi köprüden aşağı atacaksın?

* * *

Huysuz, zorlamacı, ben bilirimci tavırlarla bu iş hayatta yürümez,
şimdiye kadar da hiç yürümedi zaten. Bir insan inceden inceye zorba
tavırları gösteriyorsa zaten ilk diyeceği şey "mağdurum ben, beni zorla
alıkoyuyorlar hakim bey". Yukarıdaki e-posta da bunun en güzel kanıtı.
İki kez okunduğu zaman kendisini ele veren, sevgiden ve saygıdan mahrum,
alaycı, kinayeli ve okuyana "bana haksızlık yapılıyor, yardım edin
lütfen"vari cümleler. Yazık, her tarafı populizm kokuyor. Neyin gerçek,
neyin hayal ürünü olduğunu bir tek Allah bilir.

Bu tartışmalara kesinlikle taraf olmayacağım. Merak edip sorduğum,
cevabını alamadığım ve alamayacağım bir konu benim açımdan tamamen
kapanmıştır.

İyi çalışmalar
Görkem