Re: terimlerin cevirileri

Bbu bilisim ile alakali cevirilere genel bir yaklasim olmus. Hos bir
oneri, umarim hayata gecirebiliriz. Ancak ozellikle bu list'in asil
konusu oldugunu dusundugum GNOME turkcelestirmesinde, su yolladigim
linkin onemli oldugunu dusunuyorum. Bu hem ceviriler icin, hemde gnome
icin programlama yapacak insanlar icinde "faydali bir kaynak" olacaktir.
(turkce tabiki). O yuzden sanki bunu yapmak daha kolay oldugundan bir
kac insanda onunla ugrassa fena olmaz diye dusunuyorum. Kaldiki, dedigim
gibi eger yapilacak diger tercumelere isik tutacaksa bir kisinin, yada
iki kisinin bunu cevirmesi pek dogru olmaz. "button", "border" gibi
kelimeler sorun olmayacaktir elbette, ama gelin gorunku "applet" (bence
"programcik") veya "drawer" gibi kelimerin turkcesini cikartmak pek de
kolay degil. Bunlari listte tartisarak ilerisi icin cevirileri cok daha
kolaylastiracagimi dusunuyorum.

Daha once attigim mail'i silmis olanlar icin link'i bir daha vereyim.
http://developer.gnome.org/documents/style-guide/wordlist.html

Bu tip bir cevirinin organizasyonunu ben yapabilirim, ancak yardimci
olan olursa sanirim daha hizli sonuc aliriz.

--
Baris Cicek
Info System