=?UTF-8?Q?Re=3A_Check_spelling_a_=C3=BAvodzovky?=

2010/2/21 Jaroslav Rynik <jrynik yahoo co uk>:
> To je síce pravda, ale je to trochu zavádzajúce. Niektoré (aj pravopisné) chyby totiž opraví, ale niektoré nie. Napríklad, keď napíšeš: „Dostal som noví počýtač.“, tak Ti určite podčiarkne slovo počýtač, ale slovo noví, v ktorom je tiež chyba, si nevšimne. Podobne je to s čiarkami a ojedinele aj s diakritickými znamienkami.

To je síce pravda, ale nie je to odlišné ani v origináli. Pozri
http://www.paulhensel.org/teachspell.html

Toto nesúvisí s témou, len som si všimol, že kontrola pravopisu sa mi
vo vete vyššie snaží opraviť „v origináli" na „v originále" :) Mal by
to byť aspell, ešte stále ho udržiava Zdenko?

> V tomto kontexte by sa dalo (a aj malo) použiť slovo pravopis, ale program nie je až taký dokonalý. Kým v angličtine kontroluje všetky pravopisné, gramatické, a dokonca aj štylistické chyby (označuje ich zelenou), tak slovenčina takúto podporu nemá.

Opäť prípad ako v angličtine. Jednoducho angličtina je jednoduchšia,
ale tiež ju stroj môže pochopiť len z časti. Pri slovenčine je tá časť
o niečo menšia.

S pozdravom
~~helix84