Re: GNOME =?ISO-8859-2?Q?=C8esko?= a =?ISO-8859-2?Q?zpravodajstv?= =?ISO-8859-2?Q?=ED?=

Jan Parkman <GreatLama seznam cz>, Wed, 17 Sep 2008 13:39:44 +0200 (CEST):

> Mel bych par pripominek:
> * protoze jsme v konferenci o pocesteni GNOME, nema smysl domlouvat tu
> programovani programu pro konfiguraci firewallu, to patri jinam
> * dokumentace k  aplikacim, ktere ji nemaji by primarne mela vzniknout
> anglicky a pak se pocestovat... jinak mi to prijde kontraproduktivni

Tak to je samozřejmé. Zdá se, že počet autorů dokumentace GNOME je aktuálně
velmi nízký (především je tedy nízký počet dobrovolníků) a stav
a úroveň dokumentace tomu odpovídá. Do jisté míry tedy nyní překládáme
velmi neaktuální a neúplnou dokumentaci, což může myslím potvrdit kolega
Lukáš, který do Bugzilly nahlásil několik dokumentace se týkajících chyb.
(Stav příručky k Evolution může být lepší, nevím.)

> * pocesteni glade dle meho nema smysl, je to nastroj pro vyvojare a kdo
> chce delat vyvoj aplikaci musi umet anglicky, navic kdyz si bude hledat
> neco na webu nebo v originalni dokumentaci, tak bude zmaten protoze se
> pulka veci bude jmenovat uplne jinak...

To je obecně problém lokalizace nástrojů pro vývojáře, správce systému,
apod. Myslím, že určitý smysl to má, ale priorita jistě není závratně
vysoká. ;-)

> Abych jen nekritizoval, tak se hlasim k prekladu dokumentace, na preklad
> aplikaci bohuzel nemam dostatek casu (updatovani systemu, preklad,
> ladeni, klavesove zkratky proste stoji moc casu), ale preklad souvisleho
> textu, bych mohl zvladnout (casove).

To by bylo skvělé, díky.

> Existuje nejaka stranka s rozdelenim jako pro preklady aplikaci?

Ano, je to ta samá stránka, ovšem s tím rozdílem, že daný modul, u kterého
chcete na dokumentaci pracovat, si do tabulky zapíšete sám (formát je
jednoduchý - wiki, pokud byste měl problémy, samozřejmě vám s tím můžeme
pomoci).

Viz komentáře nad tabulkami na samotné stránce:
http://live.gnome.org/Czech/CoPrekladat