Re: [GNOME-TR] =?iso-8859-9?q?Nautilus-actions_=E7evirisi?=

Barış'ın gösterdiği örneklere baktım ama hiçbirini görmedim ve son kullanıcının göreceğini de zannetmem. Ama başlardan "New Folder" "Yeni Dizin" olarak çevrildiği için bizim de o şeklide kullanmamız lazım. Bilişim Terimleri sözlüğünde aynı anlamda geçiyor gerçek hayattaki anlamları farklı olsa bile. Ayrıca bazı çevirilerde mantık hatası olabiliyor. Örneğin bir yardım çevirisinde şöyle yazıyordu: Masaüstünde yeni bir klasör oluşturmak için boş bir yere sağ tıklayın ve "Yeni Klasör"e basın. (Tam emin değilim ama bunun gibi birşeydi) İşte kullanıcı sağ tıkladığında Yeni Klasör yazısını göremeyince dizini açamıyor. Bir tanıdığım sırf Windows'taki klasörü öğrendiği için Ubuntu'da sağ tıkladığında Klasör diye bir kelime bulamayınca Ubuntuda klasör oluşturulmuyor demişti. Bu yönden dizin kelimesi daha mantıklı. Ayrıca Ubuntu Forum'da tartıştık ve artık folder kelimesini dizin olarak çevirmeye karar verdik. Biz dizin olarak çeviriyoruz artık.

--
Opera e-posta programı: http://www.opera.com/m2/