Re: [GNOME-TR] Turkce imla denetimi

Merhaba,

On Mon, Aug 14, 2006 at 04:49:00PM +0300, Baris Cicek wrote:
> Pardus bu sorunu zemberek'i dagitim icine alarak, zemberek ustune kurulu
> yardimci araclarla cozmus ve kullanici kitlesini bu konuda tatmin ediyor
> olabilir. Fakat Fedora ya da Debian kullanan bir kullanicinin da sorun
> yasamadan imla denetimini yapmasi, onune calisan bir sistemin gelmesi
> gerekiyor. Bunun icin zemberek kurmasi, bir yerden zspell bulmasi ve
> yapilandirma pencerelerinden zspell'i secmeyi bilmesini beklemek
> kullaniciya olmasi gerektiginden daha fazla yuk getiriyor.
>
> Acik kaynakli olmayan masa ustu ortamlarinda bunu nasil saglaniyorsa,
> [...]

Birçok ortamda bu bahsettiklerin yapılamıyor Barış. Örneğin ben
Parkyeri'nde kurulu terminal server yapısında kullandığım istemci ve
bağlı bulunduğum sunucu üzerinde yetki sahibi değilim, ayrıca çeşitli ek
denetimlerden dolayı sisteme herhangi bir yazılım kuramıyorum ve
çalıştıramıyorum.

Parkyeri tüm sunucularında Debian kullanıyor, bu nedenle şirketteki bazı
bilgisayarlara Türkçe imlâ denetimi için Pardus kurulmasını
isteyemiyorum. Gayet tabii buradaki tüm bilgisayarlara Zemberek
kurulmasını isteyebilirim ama muhtemelen yanıt "bu alet java
gerektiriyor ve Debian stable içerisindeki GNOME ile entegre değil, onun
için kuramayız, kusura bakma" olacak.

Eğer GNOME Türkiye olarak zamanında Pardus içerisinde GNOME paketleri
bulunmasını sağlamak üzere gerekli eforu sarfetmiş olsaydık muhtemelen
Zemberek yerine olması gerektiği gibi bir sistemi upstream GNOME ile
birleştirmiş olurduk, şu anda Debian stable (sarge) içerisinde de eli
yüzü düzgün bir imlâ denetimi sistemi olurdu. Çok da iyi olurdu.

Yine de çok geç değil, ama kendi adıma konuşuyorum, bu efor için benim
ayırabileceğim zamanım yok gibi.

Teşekkürler,
--
Enver