Re: [GNOME-TR] Turkce imla denetimi

Merhaba,

On Thu, Aug 10, 2006 at 03:59:30AM -0200, Baris Cicek wrote:
> [...]
> olarak kelime listesi kullaniyor. Anladigim kadariyla zemberek'te
> kelimeleri ayri ayri isim sifat vs. olarak siniflandirmislar. Ekler de
> mevcut. Esasinda bu bilgileri kullanarak aspell icin zemberek gibi
> calisabilen bir kelime listesi olusturabiliriz. Aspell'de kelime listesi
> ve ekleri ayri ayri belirtebiliyorsunuz. Eklerin olusturdugu bir ekler
> listesi olusturursak aslinda sorun buyuk oranda cozulmus oluyor. Bence
> denemeye deger. Iyi calisan bir aspell sozlugu hem performans hem de
> yayginlik bakimindan isimizi cok kolaylastirir.

Tamamen katılıyorum.

> [...]
> ekleri birlestirip yeni bir ek gibi yazmak gerekiyor. Bu el ile zor ama
> bir program ya da betik ile yapilmayacak bir sey degil. Ben bir kismini
> gecmiste el ile yapmistim ama daha sonra bunu bir program ile yapmanin
> daha mantikli olacagini dusundum ve oyle rafa kalkti. El ile devam etsem
> belki bitmisti. :) Aspell'e de art arda ek kontrolu konabilir. Benim gene
> vakti zamaninda (2 yil kadar oluyor herhalde) aspell'in gelistiricisine
> bunu sordugumda kendisinin yapmayacagini ama birisi yaparsa da aspell'e
> ekleyebilecegini soylemisti. Tercih meselesi. :)

Bence bunun yerine Aspell'de bazı dillerdeki istisnai durumları
karşılayabilecek değişiklikler yapmak gerek.

> Bunun yaninda baska bir yapilacak sey ise, zemberek'in gij ile
> calismadigini dusunursek (en azindan ben calistiramadim), zemberek'i
> mono'ya port edebiliriz. Zemberek-server'a dbus eklentisi yazip,
> gnome-spell icin gerekli olan apileri iceren dbus istemcisi olan bir de
> kutuphane yazariz. :) Boylelikle java'dan kurtulmus oluruz. Ancak bu "gene
> de" ikinci sorunu cozmuyor.

Mono kısmına çok katılmıyorum, Tomboy'un official desktop içerisine
girmesi bile büyük tartışmalardan sonra olabildi. Bence Aspell'in
üzerine yığmak bu işi.

> Benim nacizane tavsiyem aspell icin ciddi bir calisma ile Turkce sozlugu
> olusturulmasi. Bu sayede Zemberek'ti Dumbelek'ti ugrasmadan imla
> denetimine sahip olabiliriz.

Tamamıyla katılıyorum, bence Zemberek şu andaki haliyle bir
proof-of-concept'den öte değil gibi. Evet, gayet iyi çalışıyor, işe de
yarıyor, sorunu da çözüyor ama alışılagelmiş sistemlere bu şekilde
bağlanması doğru değil gibi geliyor bana.

Teşekkürler,
--
Enver