Re: Web - Guncelleme (Bolum 2)

Guzel fikirler. Simdi ufak bir sayfa hazirlayip orayi web sayfasinin
bulundugu adrese ekleyecegim. Burada soylenen fikirleri oraya ekleriz,
hem takibi daha rahat olur hem de gozumuzden kacmaz. Sanirim Erhan icin
sakincasi yoktur.

Etkinlikler takvimini guncel tuttugumuz muddetce sorun yok. Ancak bu tip
bir seyin ayri bir yuk olusturacagini surekli takip gerektirecegini
unutmamak lazim. Onun disinda hicbir itirazim yok.

Gtk ile program yazan insanlarin aslinda bu listede olmasi her zaman
icin faydali. Buraya ceviri disinda sorulari olan insalar da katilabilir
ve onlara yardimci olabilirler. Dahasi sayfamizda onlarin programlarina
da yer verip, bir sekilde destek de olmus oluruz. Gnome ile alakali bir
cok detay var siradan bir gtk programlamadan farkli olarak. (uyari
alani, gconf, bonobo, pango .. yeni eklenecek olan DBUS, HAL
belirtimleri vs.) Bunlari anlatan belgeleri cevisini gectim en azindan
bir yerde toplamak programcilar icin buyuk bir kolaylik olacak ve
sayfanin kullanimini arttiracaktir herhalde.

Gelistiriciler icin olan kismi bir tarafa sanirim benim en once
Windows'dan Gnome'a gecis icin belgeler bulup/hazirlayip insanlarin
agzinin suyunu akitmam gerekiyor. ;)) (Bu gorevin bende oldugunu
biliyorum)

Bir baska sey daha var. Gnome 2.8 yarin cikacak, ve bunu gecen surumde
yapmadigimiz ancak bu sefer yapacagimizi dusunerek soyluyorum, surum
notlarini dergi/gazete bilisim koselerindeki yazarlara vs. duyuralim.
Artik PR'a bakan birisi olduguna gore bu isler daha duzgun yuruyecektir
sanirim. Sayfayi da ona hazir etsek iyi olur. Hatta Onur mumkunse
log'lari ve trafigi inceleyelim ne kadar etkili oldugunu olcmus oluruz.
(Verimlilik testi de diyebiliriz. :) Keske alan adi yetisebilseydi.

Simdilik aklima bunlar geliyor web sayfasiyla alakali.