Re: applet

On Wed, 2004-02-18 at 07:45 +0200, Nilgün Belma Bugüner wrote:
> Selam,
>
> control-center'ın po dosyasının Fatih'ten sonraki çevirmeni benim.
> Zımpırtı'yı kaldırmak bu sözcüğü çok araştırdım. 2 seneden fazla
> oldu nereden bulduğumu hatırlamıyorum ama çok aradım, fransızca
> kaynaklıydı yanlış hatırlamıyorsam, zaten çoğu ing. sözcük
> fransızca kaynaklıdır (Ortaçağda ingiliz sarayında fransızca
> konuşulurmuş). Uyduruk dil ne olacak.
> Ben takı karşılığını kullandım. Sevilmedi, zımpırtıyı
> daha çok sevdiler.

Naparsiniz iste boynuz da kulagi gecermis.

Zimbirti mi sevildi? Ilginc aslinda. Turkce birebir karsiligi olmayan
her seye zimbirti kullanirsak zimbir zimbir inler herhalde tum
ceviriler. Bu arada evet zimbirti cevirisi gordugumu hatirliyorum.

> Siz ne isterseniz kullanın, çeviriyi yapan sizsiniz.
> Beğenmezlerse zımpırtıyı kullanmaya devam ederler.

Yapmayin, boyle giderse bir sene zimbirti kullanilir, bir sene
programcik, bir sene aplet, seneler sonunda hala oturmamis bir kelime
oldugunda da applet kullanmayi herkes tercih edecektir. Bu dili
yipratir. Bu tartisma bir kac sene once yapilmis, uzlasma saglanmis
olsaydi bu gun kimse tereddutsuz o kelimeyi kullanir sorun da kalmazdi.
Ayrica kelimelerin begenilmesi genelde estetik, fonetik yonunden daha
cok alisilmisliklarindan gelir. Gozumuze, kulagimiza alistigimiz
kelimeler hos gelir. Eger uzlasi saglamadan herkes bildigini okursa
kimse hic bir seye alisamaz.

Bana hos gelmese de gene de zimbirti'yi de olasi cevirilere
ekleyelim ..
zimbirti +1 , aplet +1, programcik +1, panel uygulamasi 0 ... cok
cekismeli baska katilan yok mu tartismaya ? :)

Baris.

--
Gnome-Turk
http://gnometr.liquidsun.name.tr/trgnome-index/index.php