applet

Merhaba;

Applet kelimesinin tercumesi hakkinda fikirlerinizi almak istiyorum. Bu
kelimenin bir cok cevisirinin olmasi sorun yaratiyor. Oncelikle sunu
belirteyim, ingilizce'de 'applet' diye bir kelime eskiden beri olan bir
sey degil programcilarin cikardigi bir kelime.

Bizim kullandigimiz, daha dogrusu benim bildigim cevirileri, programcik,
uygulamacik, aplet ve panel uygulamasi.

Ben applet'i aplet olarak cevirmek taraftariyim, ancak programcik
cevirisine de olumlu bakiyorum. Gorkem'in soyledigine gore MS ve IBM
cevirilerinde uygulamacik olarak kullaniyorlarmis applet'i. Pek tabi
onlarin kullandiklari bizi baglayici degil ama genel algilama
dolayisiyla onlari da dikkate almamiz gerektiginin bilincindeyim. Benim
aplet seklinde kullanmak istememin nedeni, oncelikle turkce'de de bu tip
bir kelimenin olmasi gerektigi, dahasi applet ile aplet'in kelime
uzunlugu olarak hemde anlam (yorumsuz (?) cevisi oldugunu dusunursekte)
olarak ingilizce applet ile birebir eslesmesi.

Bir yandan da uygulamacik, ki bana ugulamaciktansa , programcik daha
uygun geliyor, kelimelerinin daha oz turkce ve dolayisiyla ilk etapta
daha anlasilabilir olmasi var.

Panel uygulamasi ise kesinlikle genel bir ceviri olamaz, zira applet ilk
cikis yeri belki ama bir tek panel'de kullanilmiyor.

Burada bir tartisma olusturup en iyisini secmemiz gerekiyor. Eger aplet
kullanalim fikri yaygin ise, ben bu kelimenin cok rahat oturacagini
dusunuyorum. Ama programcik cevirisi daha iyi diyorsaniz cevirileri ona
gore yapalim, sozlugumuze o sekilde ekleyelim.

Bu arada ben aplet degilse fikriniz ceviri icin hem uygulamacik, hem
programcik olmasinin da iyi bir fikir oldugunu dusunmuyorum, ya o ya o.
Bunun sebebini de ceviri butunlugu (kalite guvencesi) ile
aciklayabilirim. Bir kac kisinin cevirdigi paketleri incelerseniz, hele
birde sonraki cevirici eski cevirileri kontrol etmemisse, aradaki
uyumsuzlugu gorup bana hak vereceksiniz.

Enver'e: Durum sayfasi konusunda, sana direk bir sey soylemiyorum ama
sen veya paketleri cevirenler (listeye ekliler mi artik onu bile merak
ediyorum) 1 dk olsun kontrol etselerdi durum sayfasini, saatler suren
emekler benim veya daha once cevirenlerin yada baskalarinin, bosa
gitmeyecekti. Artik yapilacak bir daha ki sefere biraz daha dikkat
gostermek.

Bu arada FrontSite olarak bir ceviri gunu daha yapmayi dusunmez misiniz
gnome 2.6 oncesi? essentials'i 90'lara cikartabilirsek inanin cok iyi
olacak.

--
Gnome-Turk
http://gnometr.liquidsun.name.tr/trgnome-index/index.php