Re: E-postalar..

Merhaba,

Yanlış anlamalara yol açabilecek birkaç noktayı düzeltmek istiyorum.

Wed, Dec 01, 2004 at 06:24:54PM +0200 , Baris Cicek :

> Tamam yani kurumlar kalici insanlar gecici bakisini anliyorum. Ama simdi
> Devlet Su Islerinin makinasinda da saklayabiliriz o zaman o da kurum.
> LKD'yi Gnome ile bagdastiran ne var ben goremiyorum. LKD ayri bir

LKD'yi Devlet Su İşleri'nden ayıran ve Gnome ile bağdaştarın bir tüzüğü
var. Bu yüzden LKD dernek olarak Gnome Türkiye çalışmasına elinden gelen
tüm desteği vermek istiyor. LKD'nin tüzüğü
http://www.lkd.org.tr/tuzuk.php adresinden yayınlanıyor. Derneğin Amacı
(Madde 2) ve Derneğin Etkinlikleri (Madde 3) bölümlerinde ifade
ediliyor.

> [...]
> evrak isi arkadaslar (dernek kurmus birisi olarak soyluyorum). Yeni
> dernekler kanunu ile hatta cok cok daha kolay isler.
>
> Soylemek istedigim sey su sonucta, bu alanadi mevzusunda da bir kac kez
> dile gelmis bir olaydi. Biz burada ayri bir topluluguz. LKD de baska bir
> kurum. Surekli sanki onun altinda calisiyormusuz izlenimi beni cok ama
> cok rahatsiz ediyor. Boyle bir sey yok zaten. Ama bu gorusun de cok
> zararli oldugunu soyluyorum. LKD'nin alan adini almasina (hatta kendi
> basina almasina) karsi olmamin sebebi de buydu.

Şu an hatırladığım kadarı ile gnome.org.tr alan adı Gnome-Türk ve LKD
arasındaki ilk doğrudan bağı oluşturdu. Tüm teknik sorumluluğu
Gnome-Türk ekibine aktarılan alan adının sahibinin LKD olması sizi
rahatsız etmiyordur herhalde. Çünkü alan adının sahibi doğrudan LKD
olmasaydı büyük bir ihtimal ile destek mektubu gönderen tüm dernekler
olarak gözükecekti. Gnome-Türk bir tüzel kişilik olmadığı için org.tr
alan adının sahibi olmayacaktı.

Eğer sizi rahatsız eden alan adı değil de başka bir mevzu ise sorunu
öğrenmek isterim. LKD'nin özgür yazılım projelerine ve topluluklarına
her zaman desteği olmakla birlikte, desteklediği topluluklara
rahatsızlık verecek davranışları olmamalıdır. gnome-turk listesinde
şimdiye kadar yalnızca sizden bu izlenimi aldım, fakat bu genel bir
rahatsızlık ise öğrenmek ve sorunun çözülmesine yardımcı olmak isterim.

> Dunya'da acik kaynakli yazilim ya da baska amaclarla kurulu bir cok
> topluluk kurumsal yapi tasimiyor. Tasiyanlarin da hemen hepsi sadece
> bagis toplayabilmek icin bu kurumlari olusturuyor. Bizim bagis toplama
> gibi bir kaygimiz da olmadigi icin (simdilik tabi) bu tip bir kurum
> olusturmamiza da gerek yok. Ama bu hicbir zaman bizim gecici oldugumuz
> anlamini da tasimiyor.

Derneklerin bağış toplamak amacı ile kurulmadıklarını, fakat kuruluş
amaçlarını gerçekleştirmek için bağış topladıklarını düşünüyorum. En
azından doğru olanı bu. Sözlerinizde bir ima aramıyorum, fakat olası
yanlış anlamaları yok etmek için belirtmem gerekiyor. Gönül rahatlığı
ile LKD'nin 'bu doğru olanı' yaptığını söyleyebilirim. Zaten her dernek
gibi, senelik (bundan sonra iki senelik) yapılan Genel Kurullar'da gelir
gider raporları sunuluyor.

Öte yandan, ana konuya dönersek. LKD'nin diğer özgür yazılım
toplulukları ile bütün olmaya veya birlikte çalışmaya her zaman sıcak
baktığını tekrar belirtmeme gerek yoktur sanırım. İdealde benzer amaçlar
için çalışan insanların birlikte çalışmaları son derece de normal ve
gereklidir. Bu birliktelik sırasında tarafların kimliklerinden veya
amaçlarından ödün vermelerine de gerek yoktur.

Sözü daha fazla uzatmayayim :). Özetle karşılıklı anlaşma ile ortak
çalışmaların gerçekleştirilebileceğine inanıyorum. Zamanla bu iki
topluluğun birbirini daha iyi tanıyacağını, gerektiğinde birbirlerinin
güçlerinden en makul şekilde faydalanabileceklerini düşünüyorum. Bu
sayede ortak hedeflere daha hızlı ve güçlü bir şekilde ulaşabiliriz.

iyi çalışmalar,
--
Baris Metin
http://www.metin.org