Re: E-postalar..

On Thu, 2004-12-02 at 00:56 +0200, Baris Metin wrote:
> Merhaba,
>
> YanlÄÅ anlamalara yol aÃabilecek birkaà noktayÄ dÃzeltmek istiyorum.
>
> Wed, Dec 01, 2004 at 06:24:54PM +0200 , Baris Cicek :

> LKD'yi Devlet Su ÄÅleri'nden ayÄran ve Gnome ile baÄdaÅtarÄn bir tÃzÃÄÃ
> var. Bu yÃzden LKD dernek olarak Gnome TÃrkiye ÃalÄÅmasÄna elinden gelen
> tÃm desteÄi vermek istiyor. LKD'nin tÃzÃÄÃ
> http://www.lkd.org.tr/tuzuk.php adresinden yayÄnlanÄyor. DerneÄin AmacÄ
> (Madde 2) ve DerneÄin Etkinlikleri (Madde 3) bÃlÃmlerinde ifade
> ediliyor.

Evet, ben de LKD'yi DSI'den daha yakin goruyorum. Fakat kurumsa o da
kurum demeye calismistim. LKD'nin destek vermesine kimin itirazi
olabilir ki. Ben kendi adima bundan ancak hosnut olurum. Zira LKD uyesi
olan bir cok cevirici, gnome dostu :) kisi mevcut.

> Åu an hatÄrladÄÄÄm kadarÄ ile gnome.org.tr alan adÄ Gnome-TÃrk ve LKD
> arasÄndaki ilk doÄrudan baÄÄ oluÅturdu. TÃm teknik sorumluluÄu
> Gnome-TÃrk ekibine aktarÄlan alan adÄnÄn sahibinin LKD olmasÄ sizi
> rahatsÄz etmiyordur herhalde. ÃÃnkà alan adÄnÄn sahibi doÄrudan LKD
> olmasaydÄ bÃyÃk bir ihtimal ile destek mektubu gÃnderen tÃm dernekler
> olarak gÃzÃkecekti. Gnome-TÃrk bir tÃzel kiÅilik olmadÄÄÄ iÃin org.tr
> alan adÄnÄn sahibi olmayacaktÄ.

Dogrusunu soylemek gerekirse bu alan adini illa *resmi* (bu onemli) bir
dernek araciliyla almak zorunda kalmamiz, bence Turkiye'nin bir
ayibidir. O mevzuya daha fazla deginmeyecegim. Ancak gnome.org.tr'yi
tabi ki LKD almalidir diye bir bakis acisini da pek dogru bulmuyorum.
Yarin bir gun LSD (s/kullanicilari/sevenleri) adinda bir dernek
kurulunca ne olacak? Hem LSD isimden daha cok kazaniyor saniyorum, linux
disinda katilimi da saglayabilir. :) O zamanda federasyon, ya da adinda
Turkiye gecen dernek mi bu alan adlarinin sahibi olmasi gereken kurum
olacak?

> EÄer sizi rahatsÄz eden alan adÄ deÄil de baÅka bir mevzu ise sorunu
> ÃÄrenmek isterim. LKD'nin ÃzgÃr yazÄlÄm projelerine ve topluluklarÄna
> her zaman desteÄi olmakla birlikte, desteklediÄi topluluklara
> rahatsÄzlÄk verecek davranÄÅlarÄ olmamalÄdÄr. gnome-turk listesinde
> Åimdiye kadar yalnÄzca sizden bu izlenimi aldÄm, fakat bu genel bir
> rahatsÄzlÄk ise ÃÄrenmek ve sorunun ÃÃzÃlmesine yardÄmcÄ olmak isterim.

Beni rahatsiz eden seyin, LKD ile bir alakasi yok. Beni rahatsiz eden
sey, daha once de dile getirilen, insanlar gider, kurumlar kalir bakis
acisi. Dogrusu bunun LKD acisinda da faydali olacagini dusunmuyorum. LKD
bence cok daha farkli seylerle ugrasmali ki bunu LKD listelerinde de
dile getirmistim. Ben dernek olan bir kurumun, bireylerin yapamayacagi
seyleri yapmasini bekliyorum, yoksa dernek olmanin -bagis toplayabilme
disinda- pek bir anlami kalmiyor. Linux seminerini, ya da web alani
barindirmayi bireyler, ya da resmi olmayan topluluklar zaten
yapabiliyor. Ancak ornegin, ben orada burada GNU lisansini ihlal eden,
kodlari degistirip, derleyip kurumlara paket program diye satan (var
boyle sirketler malesef) kurumlarla tek basima ugrasamam veya yazilim
patentleri kabul edilmesin diye lobi olusturamam, ne bileyim Bilgisayar
Kullanicilarini Bilinclendirme Platformu gibi bir platforma katilamam,
eger beni o platforma sokmuyorlarsa bunu protesto edemem vs. vs.
Bunlarin cevabi olarak, benim garipsedigim sekilde -gir LKD'ye sen yap-
diyebilirsiniz tabi ama ben bunlari yapmadigi icin LKD'yi suclamiyorum,
sadece Dernek olan bir kurumdan beklentirimi soyluyorum. Bunlarin
yaninda sonuna kadar destekledigim sey(ler degil malesef) de var, o da
Linux senlikleri. Bunu da bir Dernek'ten bekleyebilirim mesela.
(Senlik'in iceriginden daha cok yapiliyor olmasindan soz ediyorum tabi
ki.) Sirf LKD bunlari yapsin da, barindirma, oyle alan adi ile ugrasma
gibi angarya islerle vakit kaybetmesin diye soyluyorum. Bakin ne kadar
iyiyim. :)

Ama bu bahsettikleim LKD'nin gnome-turk icin olusturdugu rahatsizlik
felan degil. Yinelemekten rahatsiz oldum ancak arada unutulmasin diye
tekrarlamak istiyorum. Bu gecen olayda beni rahatsiz eden sey,
kurumlarin kaliciligi vs. noktasi oldu.

> Derneklerin baÄÄÅ toplamak amacÄ ile kurulmadÄklarÄnÄ, fakat kuruluÅ
> amaÃlarÄnÄ gerÃekleÅtirmek iÃin baÄÄÅ topladÄklarÄnÄ dÃÅÃnÃyorum. En
> azÄndan doÄru olanÄ bu. SÃzlerinizde bir ima aramÄyorum, fakat olasÄ
> yanlÄÅ anlamalarÄ yok etmek iÃin belirtmem gerekiyor. GÃnÃl rahatlÄÄÄ
> ile LKD'nin 'bu doÄru olanÄ' yaptÄÄÄnÄ sÃyleyebilirim. Zaten her dernek
> gibi, senelik (bundan sonra iki senelik) yapÄlan Genel Kurullar'da gelir
> gider raporlarÄ sunuluyor.
Bir dernegi, bir topluluktan farkli kilabilecek tek yonu bagis
toplayabiliyor olmasi. Bunun disinda pratikte (kanunda var bazi seyler
ama hikaye onlar) kimse daha farkli bir sey soyleyemez. Derneklerde
gelip gecici olabilirler, uye sayisi yetersiz olur, yk olusmaz ve
kendiliginden fesolurlar. Ayni topluluklarin yok olabilecegi gibi.

> Ãte yandan, ana konuya dÃnersek. LKD'nin diÄer ÃzgÃr yazÄlÄm
> topluluklarÄ ile bÃtÃn olmaya veya birlikte ÃalÄÅmaya her zaman sÄcak
> baktÄÄÄnÄ tekrar belirtmeme gerek yoktur sanÄrÄm. Ädealde benzer amaÃlar
> iÃin ÃalÄÅan insanlarÄn birlikte ÃalÄÅmalarÄ son derece de normal ve
> gereklidir. Bu birliktelik sÄrasÄnda taraflarÄn kimliklerinden veya
> amaÃlarÄndan ÃdÃn vermelerine de gerek yoktur.

Birlikte calismak tabi ki mumkun, faydalari olabilecek bir sey. Ancak
ben bunlara ters bir sey soyledigimi sanmiyorum. Aksine birlikte
calismanin onemini listeye attigim mektuplarda defalarca dile getirdim.
Buna yardimci olan LKD, LSD her kim olursa olsun destekleyecegimi de
soyleyebilirim. Tekrar tekrar yineliyorum LKD eger bir acik kaynakli
yazilim grubuna yardim ediyorsa, ki zaten amaclarinda da yer aliyormus
bu, pek tabi etmeli. Ancak cikan tartismanin sebebi bu degil. Tartisma,
alan adini tabi ki LKD (ki bu ad pek onem tasimiyor baska bir kurum da
olabilirdi) almali o bir kurum, barindirma tabi ki LKD'de olmali cunku o
bir kurum noktasindadir. Daha acik sozlu olmak gerekirse Onur Can
Cakmak'in (ki bu ad da pek onem tasimiyor baska bir kisi de olabilirdi)
yonettigi bir sunucuya, ya da onun sahip oldugu bir alan adina, sirf
sahis diye guvensiz demek, terbiyesizliktir. Simdi flame war olussun
istemiyorum. Kimse kimseye guvensiz demedi, o yuzden kimse kimseye
terbiyesiz da demedi. Ama kisiler gidici, kurumlar kalici lafini
soylemeden once kisilerin gitmesinin beklenmesinin daha akilci olacagini
dusunuyorum.

> SÃzà daha fazla uzatmayayim :). Ãzetle karÅÄlÄklÄ anlaÅma ile ortak
> ÃalÄÅmalarÄn gerÃekleÅtirilebileceÄine inanÄyorum. Zamanla bu iki
> topluluÄun birbirini daha iyi tanÄyacaÄÄnÄ, gerektiÄinde birbirlerinin
> gÃÃlerinden en makul Åekilde faydalanabileceklerini dÃÅÃnÃyorum. Bu
> sayede ortak hedeflere daha hÄzlÄ ve gÃÃlà bir Åekilde ulaÅabiliriz.

Ben de ayni gorusteyim. Zaten dedigim gibi, gnome-turk icinde ve LKD ile
bir sekilde iliskili bir cok insan oldugunu biliyorum. Tek istedigim iyi
niyete olan guvenimizin her daim artmasi.