Re: E-postalar..

On Wed, 2004-12-01 at 11:38 +0000, GÃrkem Ãetin wrote:
> Merhaba

Merhaba,

> Ben "baÅka sonuÃlar", ya da "sorun" gÃremiyorum.. Biraz daha aÃabilir
> misin? Yani, Åimdiye kadar e-posta veren kurumlar ne tÃr sorunlarla
> karÅÄlaÅtÄlar? YapÄlan bu ÃalÄÅma GNOME TÃrkiye'ye kÃÃÃk de olsa ek
> katma deÄer saÄlayacak. Biraz da iÅin psikolojik tarafÄna, genel
> pencereye bakmak lazÄm: Ästeyene e-posta hesabÄ saÄlÄyoruz, hem de
> "gerÃeÄinden". Bizim iÃin kÃÃÃk bir Åey (bizlerin elinde gmail hesabÄ
> olabilir,baÅkalarÄnÄn yoktur) ama GNOME projesinde ÃalÄÅmak
> isteyenlerin Ãok sevineceÄine emin olduÄum bir hizmet (en azÄndan
> aksini gÃrene kadar)...

ÅÃyle sonuÃlar gÃrÃyorum ben: gnome.org.tr bildiÄim kadarÄyla ÄTÃ
Uzaktan EÄitim Merkezi'nin sunucularÄndan birinde barÄndÄrÄlÄyor.
Oradaki arkadaÅ bir gÃn mezun olur veya iÅinden ayrÄlÄrsa; veya benzer
bir sorun olursa, birÃok insanÄn e-posta adresi olarak kullandÄÄÄ
gnome.org.tr adresi eriÅilemez durumda olacak. Bu sorun belki sistem
yÃnetimi iÅlerini daha Ãnce de belirttiÄim gibi daha dÃzgÃn bir
organizasyona sahip LKD'ye "itelemek" ile ÃÃzÃlebilir, ama Åu anda bence
bir sorun olarak ÃnÃmÃzde duruyor.

Yahut, insanlar spam filtresi, virÃs tarama, webmail vb. gibi
ihtiyaÃlarÄnÄ dile getirecekler yakÄnda. Hani yapmÄÅken tam yapalÄm
diye. BunlarÄn bir kÄsmÄ karÅÄlanabilir, bir kÄsmÄ karÅÄlanamaz olacak.
KullanÄcÄ sayÄmÄz 10 yada 20 ise sorun deÄil, ama 100 yada 200 olduÄunda
(umarÄm olur, bu sorunlarÄ yaÅamaya ben razÄyÄm dÃnden) bir "sistem
yÃneticisi" belirlemek durumunda kalacaÄÄz.

"gnome.org.tr"Än baÄÄmsÄzlÄÄÄ mevzuunu tartÄÅÄrken de benzer
Ãekincelerden bahsetmiÅtim.

LKD, GNOME TÃrkiye'den daha bÃyÃk ÃaplÄ bir organizasyon. linux.org.tr
gibi hayli daha popÃler bir alan adÄnÄ elinde bulunduruyor. LKD Ãyeleri
Åu anda @linux.org.tr e-posta adreslerini yÃnlendirme (alias?) olarak
kullanÄyorlar. Relay eriÅimleri olan bir SMTP sunucuyu (veya yerel SMTP
sunucusunu -- /usr/lib/sendmail) kullanarak da bu adreslerinden e-posta
gÃnderebiliyorlar. Bence bu yeterli bir hizmet.

Ana fikre karÅÄ deÄilim, kesinlikle destekliyorum. Ama bu iÅi birer
e-posta hesabÄ (account) oluÅturmak yoluyla yapma fikrine katÄlamÄyorum.
Makul gelmiyor bana.

Äyi eÄlenceler,
--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/