Re: KBabel corbalamalari (evet, propaganda...)

On Wed, Dec 26, 2001 at 12:49:46PM +0100, Fatih Demir wrote:
> Simdi bizim GNOME'daki po dosyalarinin cogunun hatali mi oldugunu söylüyorsun?!
> Bir de Evolution'un tr.po dosyasinda

Merhaba,

Hatali  degil  fakat hatasiz  da  degil. Soyle  soyleyeyim, Turkce  icin
hatali diger diller icin olmayabilir.

Bu  programlarin  i'yi  her  zaman  I  olarak  buyuk  harfe  cevirmeleri
gerek.   Sonucta kullanicinin  sistemi ne  olursa olsun  burada cevrilen
dosya adi, o  yuzden dosya adinin kodlamasi kullanilmali,  ki bu durumda
ISO-8859-1'dir.   Bu yuzden  gunlerce  libxml ve  libxslt ile  bogustum.
segfault  ustune   segfault. Sonunda  caktim  kofteyi,   sorun  iconv'un
"context" bazinda ceviri yapamamasi.

(Peki UTF-8 kullaninca nasil olacak? i nasil buyuk harfe cevrilecek?)

Herneyse. iconv  ile birlikte  gelen kodlama dosyalarinin  ISO- olanlari
ISO-  oldugu icin  (buyuk harf  demek  istiyorum) biz  de 8859-9'da  ISO
demeliyiz. Ustelik bu bir kisaltma  ve kisaltmalar buyuk harfle yazilir.
Baska dillerin cevirmenlerinin izledikleri yollar bizi ilgilendirmemeli,
sonucta  "kucuk i  buyuk i"  Turkce-Ingilizce karisik  sistemlerde ciddi
bir  sorun teskil  ediyor (ornegin  cok  uzun zaman  Mutt ile  MIME-Type
bilgisi buyuk  harfle olan iletileri  okuyamadimdi [TEXT/PLAIN]). Tekrar
edeyim: dosya isimleri  buyuk harfle, en azindan bu  sebeple bile mumkun
oldugunca buyuk harf yazma yolu secilmeli, ki buyuk-kucuk cevirilerinden
kurtulabilelim (cok agzim yandigi icin bu kadar israr ediyorum)

Saygilarimla,

--
Alper Ersoy

PGP signature