Re: [gnome-nl] WiFi of draadloos netwerk

Hallo Hannie,

Consensus tussen verschillende vertaalgroepen zou mooi zijn, ook al is dat m.i. geen doel op zich. Vertaalgroepen kunnen immers eigen accenten leggen. Maar goed, het zou wel mooi meegenomen zijn als we overeenstemming bereiken.

Mijn twee centen: ik pleit voor behoud van "draadloos netwerk" als vertaling van Wi-Fi.

Reden: "draadloos netwerk" is generiek, direct duidelijk en terzake. Terwijl de term Wi-Fi, Wifi of wifi is terug te voeren op de standaard van de Wi-Fi Alliance. Het is een "modieus" begrip dat niet uit zichzelf duidelijk is en waarschijnlijk aan veroudering onderhevig zal zijn.

Groet, Pjotr.