Re: [gnome-nl] Pakketten reserveren

Hallo Rachid,
Ik ben nu aan het nakijken wat er voor gnome (voor Oneiric) moet
gebeuren. Het is wel gecompliceerder dan je denkt. Laat ik evolution als
voorbeeld nemen.
Op DL wordt nu gewerkt aan gnome-versie 3.2 (development, 4414:
4279/116/19). Gnome 3.0 stable (4497 strings) is 100% vertaald.
In Oneiric (4417 strings, 63 onvertaald, 28 nog nakijken) wordt
evolution 3.1.4-0ubuntu2 gebruikt. Volgens mij is dit een mix van
evolution gnome 3.0 en voor Ubuntu toegevoegde strings, zie onderstaande
gegevens:
Statistics
Messages: 4417
Translated: 4354 (98.5736925515%)
Untranslated: 63 (1.42630744849%)
Shared between Ubuntu and upstream: 3304 (74.8019017433%)
Translated differently between Ubuntu and upstream: 147 (3.32805071315%)
Only translated on this side: 903 (20.4437400951%)
Als deze conclusie van mij juist is, dan zouden we dus voor Oneiric
beter evolution op LP kunnen vertalen. Het vervelende is dan wel dat dit
bestand, als het eenmaal voltooid is, niet zomaar geüpload kan worden
naar evolution gnome 3.2. Of misschien toch wel? Kan iemand van Gnome
hier opheldering over kan geven?

Als we de gnome-modules voor Oneiric op LP gaan vertalen, dan stel ik
voor dat we op onze statuspagina onze naam zetten achter de modules die
we willen voltooien. In veel gevallen hoeven er maar enkele strings
vertaald te worden. Aan onderstaand lijstje moeten nog gnome-modules
worden toegevoegd. Is het een idee om alle gnome-modules op onze
statuspagina van een apart kleurtje te voorzien. Jij weet vast wel de
code van een leuk kleurtje voor te stellen (pimpelpaars, kanariegeel,
knaloranje :)).