Re: [gnome-nl] Pakketten reserveren

Op zondag 14-08-2011 om 09:30 uur [tijdzone +0200], schreef Redmar:
> Op zondag 14-08-2011 om 08:52 uur [tijdzone +0200], schreef
> lafeber-dumoleyn2:
> Ja, dat gedoe met upstream is altijd lastig, het is nooit helemaal
> duidelijk wat waar vandaan komt. Over Gnome 3.0, als ik op de site van
> gnome kijk zie ik vrij veel pakketten die helemaal geen 3.0 branch
> hebben, weet jij hoe dat komt?
Ik heb even gekeken. De meeste hebben wel 3.0. zie
http://l10n.gnome.org/languages/nl/gnome-3-0/ui/
Een voorbeeld van een module waar op de hoofdpagina geen 3.0 bij staat
is gconf-editor, maar ga je naar Nederlands, dan zie je staan:
Gebruikt in versie(s):
GNOME 3.2 (development)
GNOME 3.0 (stable)
GNOME 2.32 (old stable)

> Maar als we niet met gnome overleggen is er kans op dubbel werk, en dat
> proberen we juist te voorkomen. Kunnen we niet gewoon een berg pakketten
> op gnome reserveren en die uploaden als we ze in lp gedaan hebben?
We moeten juist wel met gnome overleggen, maar dan wel per module. Dat
reserveren van een berg pakketten bij gnome vind ik echt geen goed idee
omdat je daarmee alles blokkeert. Je kunt dus beter eerst een module
vertalen, daarna nagaan voor welke gnome-versie je vertaald hebt, en als
dat 3.2 blijkt te zijn kan je de betreffende module bij gnome (master)
reserveren en vervolgens uploaden. Er gaat dan automatisch een bericht
naar de gnome-lijst en degenen die bij gnome mogen committen zullen dat
doen nadat ze de vertaling hebben goedgekeurd.
Ik stuur dit bericht ook naar de gnome-lijst zodat ze daar kunnen zien
wat wij allemaal bekokstoven. Misschien dat iemand daar een beter idee
heeft.