Re: =?ISO-8859-2?Q?N=E1vrhy_ohledn=EC?= koordinace =?ISO-8859-2?Q?p=F8ekladu?=

Martin Picek <picek martin gnome-cesko cz>, Thu, 30 Oct 2008 23:27:01 +0100:

(...)

> Pokud by se v seznamu překladatelů definovalo, v jakém je překladatel
> vztahu k modulu, mohlo by to pomoci při shánění nových lokalizátorů.
> Kdyby někdo např. viděl, že překladatel ABC překládá modul DEF jen
> dočasně, mohl by se na převzetí překladu domluvit rovnou s ním (jinak by
> ani nevěděl, že dočasný překladatel nemá o modul opravdový zájem).

Na stránce CoPrekladat se ovšem nahoře píše:

"Pokud budete chtít pomoci s překladem nějaké aplikace, oznamte to prosím na
gnome-cs-list gnome org (česká poštovní konference překladatelů GNOME) a
přidejte se do seznamu níže. Své jméno laskavě uveďte ve tvaru
JménoPříjmení (na svoji stránku nezapomeňte napsat kontakt). Přestanete-li
mít v budoucnu o vybranou aplikaci zájem, pak prosím své jméno zase ze
seznamu odstraňte, aby se překladu mohli začít věnovat případní jiní
zájemci."

Takže pokud jsou v seznamu lidé, kteří o překlad či překládání již nestojí,
měli by být ze seznamu vyškrtnuti. Pokud to neučinili sami (viz
výzva v citaci), pak je samozřejmě nejprve nutné zjistit, o koho konkrétně
běží. Proto jsem před nedávnem rozeslal e-maily několika překladatelům,
kteří v posledních měsících nezaslali žádné aktualizace. Pokud se do nějaké
přiměřené doby neozvou, budou z tabulky vyškrtnuti, a příslušné moduly tak
budou volné. (Kopie těch e-mailů jsou mimochodem v archivu této konference.)

> 2. Mohli bychom také ke každému modulu vyznačit, že je spjatý s jiným
> modulem (např. moduly gconf a gconf-editor).
>
> Benefitem by byla lepší možnost dosažení jednotnosti překladů.
>
> Kdyby např. nějaké spjaté moduly nikdo nepřekládal a přišel by někdo se
> zájmem jeden z nich přeložit, měl by vědět, že je velmi vhodné si vzít
> na starost i související modul.

Beze všeho klidně uprav tabulku na stránce CoPrekladat, aby tyto
související moduly nějak reflektovala. Myslím, že je to dobrý nápad, ale
osobně mě teď zrovna nenapadá nějaká vhodná přehledná struktura.

S pozdravem