Re: [GNOME-TR] Pardus Firefox yer imleri ve GNOME

Evet Gaplan != GNOME Turkiye ve evet Gnome ile Gaplan projelerini bir arada anmak biraz benim sucum. Fakat yukarida yazan:

>barış bu konuda tepkin gerçekten sonuc verici benzer seyleri zamanında karsılastıgızdan bugun >elimizde gaplan yok :(

mesajindan sonra bu konuya da deginmek istedim.

Gaplan yada herhangi bir sekilde Pardus'un Gnome masaüstünü desteklemesi icin önünüzde hicbir engel yok. Bunu hatirlatmak istedim. Sonuc özgür yazilimda özgürsünüz. Bunda sikayet edecek birsey göremiyorum.

Ismail Bey sanirim su adreste yazilanlari okumadiniz: http://www.mail-archive.com/gnome-turk gnome org/msg00607.html

Bir de burada tekrar edelim (Aynen yapistiriyorum):

Merhaba,

> Pardus ekibi ile böyle bir çalışmayı daha önce konuşmuştuk. Nedense bizden
> de kaynaklanan iletişim eksikliği sebebi ile olay hep KDE, GNOME
[..]

Hayır, neden böyle düşündüğünüzü anlayamadım. Her zaman "paketleri yapın ve
Türkçe sorunları varsa çözün ve depoya ekleyelim" dedik. Ama yalnızca "Gnome
paketleri de yapılsın"da kalırsa söyledikleriniz, adım atmamız mümkün olmaz.

Talat Bey bir adım attı ve paketleri oluşturmaya başladığını söyledi. Bu çaba
burada destek görür ve gelişirse ne ala, paketleri test eder ve dağıtıma
ekleriz.

> Bence Pardus daha büyük bir dağıtım olmayı hedefliyorsa, oyuna GNOME ve
> Debian camiasını, enderunix ekibini ve bir çok linux geliştiricisini
> çekmelidir. Şeyh edebalinin Osman Gazi'ye öğüdünü ben Pardus ekibine
> gönderiyorum.
[...]

Mesajınızı aldım, ama Pardus ekibine bir şeyler göndermek için doğru adres
değil sanırım burası. Sıklıkla yapılan bir yanlış olmadık ortamlarda bize bir
şeylerin söylenmeye çalışılması :).

> Umarım birileri çıkıp GNOME Türkiye'deki durgunluğa ve bu gibi sorunlara
> yardımcı olur.

Kişisel fikrim... Bir şeylerin yapılmasını istiyorsanız, "biri çıksa da yapsa"
diye beklemeniz bir fayda saylamaz. Çoğu zaman kalkıp, insanları örgütleyerek
çalışmaya başlamak doğru yöntemdir.

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin

Bu durumda :
>Tavsiyeniz için teşekkürler ancak Gnome Türkiye grubu  günde 100 gnome-gtk paketi hazırlasa
>bile hiç birisinin resmi depolara giremeyeceğini ya da dağıtımla beraber gelemeyeceğini biliyor
>olmalısınız.
ifadeleri konusunda söylemem gereken pek birsey yok. Sanirim yine is bos konusmaktan öteye gitmiyor.

>Ben bircok dagitimin icerisinde bir fiil calismis birisi olarak bir
>dagitimin ne yapmasi gerektigi, ne yaparsa insanlari kendisinden
>uzaklastirir ne yaparsa ceker konusunda hasbelkader bir tecrubeye
>sahibim diyebilirim. Ve bu dogrultuda BZ'deki olayin da Pardus icin
>pozitif bir etki olusturdugunu soyleyemeyecegim.

O zaman bir dagitimin bir yol haritasi belirlemesi ve yapabilecegi kadarini hedeflemesi gerektigini de biliyorsunuzdur. Bu gün Pardus'a destekci olmak isteyip bu isi kuralina uygun (adim adim isleyisi ögrenerek) yapan ve yinede gelistiricilerden destek görmeyen kimseyi görmedim. Zaman zaman yanlis anlasilmalar ve bunlara verilen ilginc tepkiler olsa da birazcik hos görü ve üzerinde konusma ile sorunlar gideriliyor. Yani kimse cikip diyemezki ben standartlara uygun gnome paketleri yaptim ve bunlar dagitima eklenmedi. Su an bircok gelistiricinin üzerinde 100'den fazla paket var. Biraz arastirin Pardus icin yapilmasi gereken onlar is acik 100'lerce hata var. Bunlarin düzeltilmesi gerekirken, gelistirici sayisi bu kadar azken bu insanlar islerine is katip gnome paketlerini paketleyemezler. Sonra birileri cikip destek vermiyorlar dediginde de hakli olarak kizarlar.

Yukarida yazdiklarim tamamen paketler ve gnome masaüstüne destek konusunda. Konu biraz bu tarafa kaydigi icin özür dilerim ama bazi seyleri acikliga kavusturmak gerekiyordu.

Iyi calismalar,
Selim

21.05.2007 tarihinde Ismail ASCI <ismail asci gmail com> yazmış:
Merhaba,

Son bir tavsiye az konuşun çok iş yapın ki destek çıkan olsun.

Tavsiyeniz için teşekkürler ancak Gnome Türkiye grubu  günde 100 gnome-gtk paketi hazırlasa bile hiç birisinin resmi depolara giremeyeceğini ya da dağıtımla beraber gelemeyeceğini biliyor olmalısınız.

Böyle bir aşamada Pardus için Gnome paketliyor olmak saçmalıktan öte birşey olmaz. Kendi adıma Gnome'yi Fedora'da da kullanıyorum, Ubuntu'da da, Pardus kullanmamak beni Özgürlük (!) ten uzak kılmıyor. Benim ve kanımca diğer liste sakinlerinin  de takıldığı nokta Gnome'ye karşı alınan tavırdır.

İyi çalışmalar.

İsmail AŞCI