Re: [GNOME-TR] Pardus Firefox yer imleri ve GNOME

Bende biraz geçmişte konuşulanları inceledim, bir kaç kişiyle bu
konuyu konuştum ve neden böyle tepkiler aldığınızı anlamış oldum.

Gerçekten de şimdiye kadar net bir çalışma ortaya koyduğunuzu
göremedim. Varsa gösterin lütfen. Genelde hep konuşmalar Pardus bize
destek vermiyor, Pardus bizi sevmiyordan ileri gitmemiş. Oysa Gaplan
projesi ile ilgili destek ve ilgi isterken geliştiricilerden biri çok
net bir şekilde çalışmanızı ortaya koyun gereği yapılır demiş. Tıpkı
bugün Xfce'ye yapıldığı gibi.

İkinci bir masaüstünü henüz neden desteklemediklerini açıklayan çok
mantıklı sebepleri var. Biraz araştırın bulacaksınız. Pardus haybeye
bir dağıtım değil. Büyük hedefleri var. Gerçekçi planlarla yola
çıkıyor. Ayağını geliştirici sayısı ve niteliğine göre uzatıyor
diyelim.

Sonuç olarak ben bu tip tepkilerle iki şeyde karşılaştım şimdiye kadar
ve sebebini gerçekten dün gece itibari ile anlamış bulundum. (Her ne
kadar biraz daha yumuşak tepki verilmesi gerektiğini düşünsem de her
insan aynı derecede sabırlı olamıyor) Bir Kürtçe dil desteği konusunda
saçma sapan görüşler ortaya sürülmüştü ki, yapın çalışmanızı ekleyelim
bu desteği dendiğinde yine ortada adam kalmamıştı. Aynı şey Gnome
masaüstü desteği içinde geçerli. Hem olsun istiyorsunuz hem destek
vermiyorsunuz. Komik buluyorum. Ne verdiniz de ne almak istiyorsunuz?
Özgür yazılım bu kimse sizi tutmuyor. Gaplan yada Gardus gibi bir
dağıtım çıkarmak parmaklarınızın ucunda. :)

Tartışmayı uzatmak gibi bir gayem yok, fakat daha önceki mesajımda
nedenini anlayamadığımdan bahsetmiştim. Şimdi anladım ve
anlayamayanlara yardımcı olur belki diye bunları yazmak zorunda
hissettim.

Son bir tavsiye az konuşun çok iş yapın ki destek çıkan olsun.

İyi çalışmalar,
Selim