Re: [GNOME-TR] Pardus Firefox yer imleri ve GNOME

On Mon, 2007-05-21 at 11:28 +0200, selim ok wrote:
> Bende biraz geçmişte konuşulanları inceledim, bir kaç kişiyle bu
> konuyu konuştum ve neden böyle tepkiler aldığınızı anlamış oldum.

> Gerçekten de şimdiye kadar net bir çalışma ortaya koyduğunuzu
> göremedim. Varsa gösterin lütfen. Genelde hep konuşmalar Pardus bize
> destek vermiyor, Pardus bizi sevmiyordan ileri gitmemiş. Oysa Gaplan
> projesi ile ilgili destek ve ilgi isterken geliştiricilerden biri çok
> net bir şekilde çalışmanızı ortaya koyun gereği yapılır demiş. Tıpkı
> bugün Xfce'ye yapıldığı gibi.
Gaplan projesinin GNOME Turkiye ile dogrudan hicbir baglantisi yok. O
acidan ne yapilmis ne yapilmamis seklinde bilgi verebilecek durumda
degilim. Olayi onunla iliskilendirmenin de pek dogru olmadigini
dusunuyorum o yuzden.

> İkinci bir masaüstünü henüz neden desteklemediklerini açıklayan çok
> mantıklı sebepleri var. Biraz araştırın bulacaksınız. Pardus haybeye
> bir dağıtım değil. Büyük hedefleri var. Gerçekçi planlarla yola
> çıkıyor. Ayağını geliştirici sayısı ve niteliğine göre uzatıyor
> diyelim.
Dogruyu soylemek gerekirse BZ'da donen boyle bir yaklasimla gelistirici
sayisinin ancak gazeteye eleman ilani vererek bulma gibi bir sikintiyla
karsilasabilirler.

Ben bircok dagitimin icerisinde bir fiil calismis birisi olarak bir
dagitimin ne yapmasi gerektigi, ne yaparsa insanlari kendisinden
uzaklastirir ne yaparsa ceker konusunda hasbelkader bir tecrubeye
sahibim diyebilirim. Ve bu dogrultuda BZ'deki olayin da Pardus icin
pozitif bir etki olusturdugunu soyleyemeyecegim.

Ayrica secenekleri ne kadar kisarsaniz o kadar az kullanici bulursunuz.
Kendinizi ne kadar proje icinde totaliter, katilimi zor hale
getirirseniz o kadar cok insan kaynagina ihtiyac duyarsiniz.

> [...]
> kadar biraz daha yumuşak tepki verilmesi gerektiğini düşünsem de her
> insan aynı derecede sabırlı olamıyor) Bir Kürtçe dil desteği konusunda
> saçma sapan görüşler ortaya sürülmüştü ki, yapın çalışmanızı ekleyelim
> bu desteği dendiğinde yine ortada adam kalmamıştı. Aynı şey Gnome
> masaüstü desteği içinde geçerli. Hem olsun istiyorsunuz hem destek
> vermiyorsunuz. Komik buluyorum. Ne verdiniz de ne almak istiyorsunuz?
> Özgür yazılım bu kimse sizi tutmuyor. Gaplan yada Gardus gibi bir
> dağıtım çıkarmak parmaklarınızın ucunda. :)
Tekrar, Gaplan != GNOME Turkiye. Ancak oyle bile olsa Gaplan projesi ile
bu olayin nasil iliskilendirildigini anlayabilmis degilim. "Turkce Ozgur
Yazilim icerik..." gibi bir yer imi basliginda GNOME.org.tr olmasi icin
GNOME paketleri mi olmasi gerekiyor?

Dedigim gibi Gaplan projesinin neden hala bir urun vermedigi konusundaki
detaylari tam olarak bilmiyorum. Fakat caydirici olmak yerine yapici
olmak Gaplan projesine daha da faydali olurdu diye dusunuyorum. Ama o
konuda pek bilgi sahibi degilim.

> Tartışmayı uzatmak gibi bir gayem yok, fakat daha önceki mesajımda
> nedenini anlayamadığımdan bahsetmiştim. Şimdi anladım ve
> anlayamayanlara yardımcı olur belki diye bunları yazmak zorunda
> hissettim.
Ben ortada genel bir Pardus tepkisinden daha cok kisisel bazi goruslerin
sebep oldugu kanaatindeyim. Anlasiliyorki karar alma mercilerinde de
bazi sikintilar var ki kisisel gorusler dakikalar icerisinde dagitimin
genelini etkiliyor. Bir gelistirici mantikli bulurken, bir baskasi,
'madem oyle iste boyle' tandansli bir tavir icine giriyor.

> Son bir tavsiye az konuşun çok iş yapın ki destek çıkan olsun.
Olayin farkli algilandigini dusunuyorum. Mesele Pardus'un GNOME
Turkiye'ye kol kanat germesi felan degil. Buna ne ihtiyac var ne de bu
yonde bir talebilimiz oldu. Fakat sunu da belirtmekte fayda var. Ozgur
Yazilim camiasinin cok genis olmadigi ulkemizde Tubitak adiyla cikmis ve
farkli nedenlerden dolayi bir cok insanin 'Linux demek bu' diye
algiladigi bir dagitimda GNOME.org.tr adresinin -en azindan- yer
imlerinde bulunmasi bizim bilinirligimiz acisindan onemlidir. Linux
konusunda bilgisi az olan insanlar oradaki baga tiklayarak ne
kullandiklari hakkinda da daha fazla bilgi sahibi olurlar.

Bunun is yapmakla felan ne alakasi var? Isi yapip sitemizi yeniledik,
gordugumuz destek de bu mu simdi?

Cok ikna edici oldugunu soyleyemem.