Re: [GNOME-TR] Pardus ve Gnome

[..]

> [...]
> bir Ãok linux mÃdaviminin kalbi kÄrÄldÄ keÅke onlarÄnda ufak tefek destekleri alÄnsa. iÅte
> bu arada kÃprÃyà saÄlayacak insanlara ihtiyacÄmÄz var. Mesela Devrim GÃNDÃZ PostgreSQL RPM
> paketlerinin yanÄnda Pardus paketleri de yapsa, Enver ALTIN'da GNOME konusunda Pardus'a
> destek verse. Yada elimden geldiÄi kadar bu gÃzide arkadaÅlar kadar olmasa da GTK uygulamalarÄ
> konusunda yardÄm etsek. Zaten Linux kullanan arkadaÅlarÄn ÃoÄu ismen de olsa birbirini tanÄyor
> Ãlkemizde. Bu gruptan gÃzel bir iÅ ÃÄkartamÄyorsak sorun bizde demektir.
Oncelikle sorunu dagitim meselesi olarak gormemenizi oneririm. Nasil biz
etten kemikten yapilmissak, dagitimlarda glibc'den kernel'den felan
yapiliyor. Onlari suslemek zaten dagitimin tutulabilme mahareti. Sayet
birisi Pardus'da GNOME kullanmak istiyorsa hicbir pakete ihtiyac
duymadan Garnome ile derleyebilir. Ancak derleyemiyorsa bu dagitimin
kabahatidir bunu da belirdeyim. Bu arada 'TÃrkiye'de bir daÄÄtÄm
olmasÄnÄ Ãok istiyorduk' derseniz sanirim once Gorkem Cetin'i uzmus
olursunuz. Gelecek Linux'un de bir Turk dagitimi oldugunu unutmayin. Hem
de Profesyonel bir datigimdi.

> Bence Pardus daha bÃyÃk bir daÄÄtÄm olmayÄ hedefliyorsa, oyuna GNOME ve Debian camiasÄnÄ,
> enderunix ekibini ve bir Ãok linux geliÅtiricisini Ãekmelidir. Åeyh edebalinin Osman Gazi'ye
> ÃÄÃdÃnà ben Pardus ekibine gÃnderiyorum.
Haklisiniz. Ancak Pardus projesinin buna engel olacak bir sey yaptigini
dusunmuyorum. Fakat ek bir gayret gosterdiklerini de dusunmuyorum.
(Ornegin Pardus duyurularinin belli basli listelere gonderilmesi bu
konuda bir ek gayret olabilirdi.) Her sey zamanla sanirim, cok kolay bir
sey olmadiginin hakkini vermek gerekir.

> Ey oÄul, artÄk Beyâsin!
> Bundan sonra
> Ãfke bize, uysallÄk sana.
> GÃceniklik bize, gÃnÃl almak sana.
> SuÃlamak bize, katlanmak sana.
> Acizlik bize, hoÅgÃrmek sana.
> AnlaÅmazlÄklar bize, adalet sana.
> HaksÄzlÄk bize, baÄÄÅlamak sana...
>
> UmarÄm birileri ÃÄkÄp GNOME TÃrkiye'deki durgunluÄa ve bu gibi sorunlara yardÄmcÄ olur.
Durgunluk cok normal. Cunku GNOME'un yeni surumu icin baya bir vakit
var. Onceki mektubumda da soyledigim gibi burasi Pardus paketleri ile
alakali yardim isteme yeri olabilir ama bu konunun tartisma yeri degil.
Yani eger durgunlugu bu bozacaksa durgunluk daha iyidir gibi geliyor
bana.

Bence listedeki herkesin GNOME paketlerinin olusmasi icin olusturulacak
bir olusuma destek vermesi gerekiyor. Ancak Pardus GNOME paketleri
kesinlikle bir GNOME Turkiye projesi olmamali.