[GNOME-TR] konu etrafında sesli dusunmeler

SalÄ 26 Temmuz 2005 13:25 tarihinde, Baris Cicek ÅunlarÄ yazmÄÅtÄ:
x-x-x-x-

> Zaten yaptigimiz her sey *halka acik*. Spam engelleyici onlemler disinda
> oyle bir kapali ortam olusturmayi zaten hicbir zaman dusunmeyiz. Ayrica
> Eglenmek iyi de cocuk oyunu da oynamiyoruz sozluk.sourtimes.org gibi bir
> olusum ulasmak isteyecegimiz son nokta herhalde.

 Moderatorlu bir wikipedia falan tarzÄnda bir site Ãevirmenlerin
resmi-iÅlerini gÃrÃr herhalde.

 AslÄnda ben daha ilerisini kasdetmiÅtim. Yani, gerekirse okuyucularÄn dalga
geÃebilecekleri bir site :) Åahsen ben mÃdavim olurdum.

BarÄÅ, eni-konu bu insanlar kullanacaklar bu sistemleri.
"Bir-e-bir doÄru" ama cansÄz ve/veya anlamsÄz gÃrÃnen bir Ãeviridense,
argo'ya kaÃmadÄÄÄ sÃrece, gÃncel hayattan, hatta halk edebiyatÄndan
kaynak aktarmak bile bence daha yararlÄ. TÃm sistemin, belki sadece %5
%10'u oranÄnda, yaratÄcÄlÄÄÄn sÄnÄrlarÄnÄ zorlamak Åart gibi geliyor bana.

Think-tank gibi yada beyin fÄrtÄnasÄ gibi bir ortam'Än ne zararÄ olabilir?
BÃylece sÃyleyecekleri bir Åey varsa orda sÃylerler veya sonsuza kadar
susarlar. (Åimdi olduÄu gibi!)

Neyse Åimdilik gereksiz belki yukardakiler.. AÅaÄÄdakiler ise bir baÅka
zaman'Än kesinlikle gerekli bir iÅi.. ÃÃnkÃ, Ãocuk oyunu deyince,,, ben aynÄ
Ãevirilerin bir de "for kids" sÃrÃmÃnà de barÄndÄrmasÄnÄ dilerdim. Dilerim ki
linux o kadar yaygÄnlaÅÄr ve biz hazÄrlÄksÄz yakalanmayÄz. Maalesef, iÅin
tabiatÄ gereÄi, Ãeviriyi yapacak olanlar Ãocuk olamayacaÄÄna gÃre, bizim bir
ÃeÅit ÃocukluÄumuzu anÄmsamamÄz gerekecek.

x-x-x-x-x

> Benim ortak sozluk hakkinda da fikilerim acikcasi cok da gerekli oldugu
> yonunde degil, defalarca konustuk, senelerce hayata gecmedi o yuzden
> simdi o konuda gereksiz bir tartisma baslatmanin alemi yok.

 TartÄÅma'ya benim de niyetim yok. Ama gereksiz oldugunu dÃÅÃnmÃyorum.
Her iki ortam, baÅka gezegenlerden bile gelmiÅ olsalar, baÅka tanrÄlarÄn
ÃocuklarÄ deÄil. Eni-konu, gerÃekte ortak olan nesnelerini, aynÄ terimlerle
anlatmalarÄ neden gereksiz olsun ki?
AslÄnda bana kalÄrsa yÃzeyel windoze terimlerini bile birikim sayarÄm ve ka'le
alÄrÄm. ( Tamam, bu son cÃmleyi ben sÃylememiÅ olayÄm,-siz duymamÄÅ.)
Sadece, belki, Åimdi  uygun zaman deÄil.
Yok eÄer, sadece "hayata geÃirilemedi" diye reddediyorsan,
-o zaman belki tam zamanÄ.
Hem KDE hem GNOME Ãevirmenleri her iki listede de aynÄ anda mevcutlar..

  ÅaÅÄrdÄm!  Ãzetle, ne denilmiÅti?.
  Neyse, sonra loglara bakarÄm.

 Bekir

--