Re: Cyan, Magenta ve gThumb

Merhaba,

Cyan mavinin bir tonu; cÄrtlak bir mavi.. Magenta ise koyu bir kÄrmÄzÄ tonu.. Grafikerler hep bÃyle adlandÄrÄyorlar..

Cyan: YeÅilimsi Mavi
Magenta: Morumsu KÄrmÄzÄ

bence bunlar gayet iyi..

Äyi ÃalÄÅmalar
Adem Alp YILDIZ

GÃrkem Ãetin yazmÄÅ:

Merhaba

Baris Cicek wrote:

Bunlari cyan, majenta diye 'Turkce' kullanan gormustum. Fizik ile
alakali bir yazidaydi saniyorum. Benim fikrim, Yesilimsi Mavi, ya da
Morumsu Kirmizi gibi kullanmakta. Neden derseniz, ceviri yapmamizdaki
amac kullananin anlayabilmesi. Cyan, ya da magenta'yi kimse ilk okulda
ogrenmez bizde haliyle ozel ilgisi olmayanlarin bilecegini sanmiyorum.
Belki ogrenmek bir tiklarini alacak ama gene de ilk bakista anlamanin
yerini alacagini sanmiyorum.

Cyan ve magenta'nÄn neye benzediÄini ben de karÄÅtÄrÄyorum. KarÄÅtÄrmasam bile bence asÄl hedefimizden ÅaÅmamakta fayda var. Bunlar gazetede ÃÄkan, ÃÄrenci kitaplarÄnda olan, sokakta karÅÄlaÅtÄÄÄmÄz terimler deÄil. ÄnsanlarÄ dÃÅÃnmeye zorlamamalÄyÄz.

Åimdi sÃzlÃÄe baktÄm.

* Cyan iÃin camgÃbeÄi (ki bilinen bir renktir)
* Magenta iÃin galibarda (hià duymadÄm)

kullanÄlÄyor. Benim Ãnerim, cyan iÃin camgÃbeÄi, magenta iÃin morumsu kÄrmÄzÄ olacak, tabi daha iyi bir fikri olan yoksa.

Äyi ÃalÄÅmalar
GÃrkem