From: Görkem Çetin
Sent: Tue Jul 13 12:16:40 EEST 2004
Subject: Re: Cyan, Magenta ve gThumb

Merhaba

Baris Cicek wrote:
> Bunlari cyan, majenta diye 'Turkce' kullanan gormustum. Fizik ile
> alakali bir yazidaydi saniyorum. Benim fikrim, Yesilimsi Mavi, ya da
> Morumsu Kirmizi gibi kullanmakta. Neden derseniz, ceviri yapmamizdaki
> amac kullananin anlayabilmesi. Cyan, ya da magenta'yi kimse ilk okulda
> ogrenmez bizde haliyle ozel ilgisi olmayanlarin bilecegini sanmiyorum.
> Belki ogrenmek bir tiklarini alacak ama gene de ilk bakista anlamanin
> yerini alacagini sanmiyorum.

Cyan ve magenta'nın neye benzediğini ben de karıştırıyorum.
Karıştırmasam bile bence asıl hedefimizden şaşmamakta fayda var. Bunlar
gazetede çıkan, öğrenci kitaplarında olan, sokakta karşılaştığımız
terimler değil. İnsanları düşünmeye zorlamamalıyız.

Şimdi sözlüğe baktım.

* Cyan için camgöbeği (ki bilinen bir renktir)
* Magenta için galibarda (hiç duymadım)

kullanılıyor. Benim önerim, cyan için camgöbeği, magenta için morumsu
kırmızı olacak, tabi daha iyi bir fikri olan yoksa.

İyi çalışmalar
Görkem