Re: Sözlük host edildi..

On Sun, 2004-02-08 at 01:36 +0200, Onur Can ÇAKMAK wrote:
> Hoþbuldum, =)
>
> "Word processor" için ben de "kelime iþlemci" lafýnýn daha uygun olduðunu
> düþündüm ama sözlüðümüzde ve TBD sözlüðünde "sozcuk iþlem" olarak alýndýðýndan
> öyle yaptým. En iyisi bunu sözlükte de deðiþtirelim =)

'Kelime' ile 'sozcuk' esanlamlilar. Ama ben kendimi bildim bileli
(wordstar, pw'lerden beri) bu kelime islemci diye cevirilmistir. O
yuzden bunun dogru cevirisinin kelime islemci oldugu kesin sanirim. Bunu
belki gnome sozlugune eklemeliyiz. TBD sozlugu biraz ilginc. Web
kelimesin tercumesini mesela orada doku olarak gorursunuz. Neden bu
sekilde cevirildigi konusunda hic bir fikrim yok , ag dururken ve de
gayet anlasilirken. Ki bu kelimenin turkceye direk cevirisi de ag'dir
zaten. Nedense oyle kullanilmis TBD sozlugunde, ben 'ag' kullanilmasini
tercih ederim dogrusu. Anlatmak istedigim TBD sozlugu bagzen ilginc
ceviriler icerebiliyor.

> Dosyayý Erhan yarýn gönderir veya kendi koyar sanýrým. =) Sözlüðü zaten ayrý bir
> kullanýcý hesabý içinde çalýþtýrýyorum. En basit yontemle ssh yapabiliriz ;).
> Veya (ilerde) bir web arabirimiyle "ekle - onayla" þeklinde bir sistemle bunu
> herkesin ekleyebileceði þekile getirebiliriz.

Sozluk icerigini degistirip tekrar index cikartacak bir sistem yapmak
lazim, eger web sunucunuz cgi destekliyorsa aslinda ben bir perl betik
(alismasi zor :) ile cozeriz sanirim.

> Ayrýca -doðru anladýysam- çevirilen dosyalar gnome-turk içinde toplanýyor ondan
> sonra tamamlananlarý Görkem Çetin gnome cvs'e atýyor.. Peki biz aramýzda
> toplamak için neden cvs kullanmýyoruz? Bi' dosyayý ayný anda iki kiþinin
> çevirmesini, yapýlan iþlerin çakýþmasýný ve diðer sorunlarýn büyük kýsmýndan
> kurtarýr bizi =)

Su anda her paketten bir kisi sorumlu. O kisi ceviriyor, bunu listeye
bir daha sunmuyor. Gorkem Cetin'e de dosylari CVS'e aktarmak dusuyor,
tabi cvs icin gerekli kontrolleri/duzenlemeleri yaparak. (Dosya
kodlamasi vs. gibi). Aslinda yerel bir CVS'de fena bir fikir degil. Ama
sanirim oyle uzerinde 2-3 kisinin calismasi gerekecek buyuklukte pek
paket yok. evolution, anjuta, gimp-*, gnumeric felan var. Bunlarda
gercekten buyuk paketler 2000+ satirin uzerinde olan. Oncelikle o
paketleri cevirenlere sormak gerekiyor acaba yardim istiyorlar mi diye.
Bunun disindaki paketleri aslinda bir kisi rahatlikla cevirebilir.

Gene de CVS fikri hic fena degil, eger sunucumuz varsa :) kullanilabilir
diye dusunuyorum.

Bir de, gnome-backup cevirisinde, 'items'in cogul olduguna dikkat edin.

Baris.
--
Gnome-Turk
http://gnometr.liquidsun.name.tr/trgnome-index/index.php