Re: gconf

On Sat, 2004-04-10 at 19:44 +0300, Enver ALTIN wrote:

> [...]
>
> OK, buna katılırım ama bahsettiğim konu bu değildi. Diyelim ki ben
> `ghede' çevirisini *size* yolladım. Bu çeviride bazı hatalar buldunuz
> veya bazı yerlerin doğru olmadığını düşündüğünü *bana* gönderdiğiniz
> iletide belirttiniz. Ben de *size* gönderdiğim iletide bunları neden
> böyle yaptığımı ve hangi düzeltmeleri yaptığımı söyledim. Siz de *bana*
> bu dosyayı aldığınızı ve CVS'e göndereceğinizi söylediniz.
>
> *Siz*, *ben*.
>
> Bence bu tartışma sırasında edinilen tecrübeyi ve aramızda geçen
> diyaloğun tamamını bu liste ile _paylaşmak zorundayız_.

Ben boyle bir sey yapmanin aslinda sakincasini gormuyorum. Ama daha iyi
bir fikrim var. gnome-turk.sourceforge.net'i kullanabiliriz. Dosyayi
direk oraya yollarsiniz. Burada degisiklikleri yapariz. Boylelikle hem
her degisiklik goruntulenmis olur, hem de isteyen bunlara bakarak fikir
sahibi olabilir. ChangeLog'lar dan. Hatta kural olarakta 200 dizgenin
ustundeki cevirileri yapanlarin sf hesabi olmasini getirebiliriz. Ya da
onu tavsiye edebiliriz. :)

Bu fikir daha oncede geldi hatirliyorsam. O zaman rafa kaldirmistik
nedense.

> E-posta listeleri bu iş için var.

E-posta listeleri aslinda haberlesme icin varlar.

> Ayrıca _genel kural seti_ gibi birşeye doğru gitmeye başladık Gnome-Turk
> için. Buna gerçekten ihtiyacımız var, yerelleştirme çalışmalarına yeni
> katılan insanlar farkına varmadan uyguladığımız kuralları öğrenebilmek
> için zaman harcamak zorunda değiller.

Oyle tabi, fakat bir sayfamiz olmadigi icin birisinin bu kurallari
ogrenmesi icin once burayi bir sekilde bulmasi gerekiyor. Anlayacaginiz
daha oncelikli sorunlarimiz var. Ancak Gorkem hatirlarsan bu prensipleri
arada sirada listeye gonderiyor. Arsivden o mektuplardan birinin
adresini alip yeni katilanlara gosterebiliriz.

> Bunu çok takdir ediyorum. Gönderdiğimiz dosyaların CVS'e gidip
> gitmediğini bilmek çok önemli değil tabii ama, düşünün ki ben dosyayı
> size gönderip sildim, sizin de diskiniz bozuldu. Ne olacak?

Tekrar cevirecegiz. :) Ya da CVS'e gonderildi mektubunu almadan
silmeyeceksiniz vs. vs. Yann bunun tek cozumu listeye dosyayi ekleyip
gondermek degil ki.

sourceforge cvs'i kullanalim derseniz bu sorunda cozumlenmis oluruz
herhalde.

> E-posta listeleri _bedavaya_ yedekleme de sağlar bize. Çok fazla
> avantajı var, saymakla bitmeyecek.

Hmm, cok cikarci olmus bu yaklasim. :)

> Buna katılmıyorum, söylediğim de listedeki herkes gönderilen dosyaya bir
> baksın, incelesin değil. Örneğin Cengizhan Kaptan (*ping*) Gnumeric'i
> çeviriyor. Çeviride bir aşamaya geldiğinde (kasıtlı olarak bittiğinde
> demiyorum, büyük dosyaları aşamalı olarak çevirip zaman zaman
> göndermekte fayda vardır) listeye gönderdi, listede Gnumeric gibi hesap
> tablolarında kullanılan terimlere aşina olan başka biri daha varsa ve
> incelerse çevirinin kalitesine katkıda bulunabilir, böyle bir olanak da
> var diyorum. İkili ilişkilerde bunların tümünü yitiriyoruz.

sourgeforge.net CVS ..

> Fatih'in söylediği gibi, bu işi bir grubun üzerine yıkmak bence çok
> doğru değil, zaman zaman çeşitli dosyaların KG işini bu listeden farklı
> arkadaşlara paslayıp gözatmalarını sağlamak iş gücü kaybı değil.

Ancak bu tip bir durum standartlasmayi bozar. Bunun icin zaten grup
olsun istiyorum. Yani o gruptakiler artik neler icin ne standarti olmasi
gerektigini bilen kisiler olsun. Gonul ister ki buna buna gerek olmasin,
herkes cok kaliteli ceviriler yapabilsin. Ancak bu is uzun sureler sonra
oturan bir sey. Henuz ceviriye baslamis birisinden ya da nacizane
zamanini hasbelkader yardim etmek burada harcayan birisinden bunu
istemek haksizlik olur saniyorum.

Bilmem hic orta veya buyuk olcekli bir fabrikayi gezdiniz, isleyisini
incelediniz mi. Ancak uretim olan noktalarda, insanlar gorev dagilimi
yaparlar. Kimisinin gorevi sadece urununun dis gorunusunu goz karari
incelemekken kimisi, derinlemesine, baska parametrelere bakarak inceler.
Kaliteyi elde etmenin baska bir yolu yoktur. Bende bunu istiyorum. Yani
ceviri yapan birisi bir onceki dizgede imla hatasi yapip yapmadigini
dusunmesin. Herkes kontrol etsin lafi basta cok guzel geliyor kulaga ama
gene gonul isterdi ki herkes herkes kadar katilim gostersin.

> "Ortada bir iş var, "gedit" in KG işi yapılacak. Kim yapar? Gönüllü
> aranıyor." dediğimizde listeden 2 kişi "ben yaparım" derse, o ikisine
> birden verilir, her ikisi de inceler, birinin bulamadığı yanlışları
> diğer yakalar. Hatta bu gibi hatalar bugzilla gibi bir veritabanında
> kaydedilir ve _unutulmaması_ sağlanır.

Bir gun gedit'i kim yapar diye soralim. Bir gun sonra cevap gelsin, sona
bir gun sona 'kusura bakmayin islerim cok yogundu baska bir arkadas
yapsin' desin, sonra bir gun daha bekleyelim ...

Bu da bir olasilik degil mi? Yapmayin KG soyle dursun 5 aydir cevirisi
hala bitmeyen dosyalar var. Keske her sey bu kadar toz pembe olsaydi.
Ayrica yanlis bulmakta oyle zor bir is degil. Zaten ilk ceviren ozenerek
yapacaktir ceviriyi. Sonra KG'den birisi imla/anlam hatalarina bakacak.
KG araclari ile terim testi yapacak. (yazim denetimi sozlugunu
bitirebilirsem) bir de ustune yazim denetimi kontrolu yapacak... Yani
cok standart olacak anlayacaginiz.

> Doğrusu bu gibi geliyor bana.

> Uzuuuuunca bir süredir bunu yapıyorum. İyi de yaptığımı düşünüyorum :)

Biliyorum, tabi ki iyi yapiyorsunuz, tebrik ederim. Ancak sizin yaniniza
baska fedailer lazim. :)

> http://skyblue.gen.tr/sunumlar/gnome/ adresinde GNOME 2.0 serisi için
> hazırladığım bir GNOME sunumu var, güncelleyip eğer uygunsa şenlikte
> tekrar sunmayı planlıyorum.

Cok guzel olur. Hatta o zamana 100% mujdesini de verebiliriz umarim.

> Hadi ama, po dosyaları o kadar büyük değil. Hem gzip var, bzip2 var,
> dimi ama? Daha iyi bahaneler bulabilirsin :)

Bahane mi? :) Bahaneye ihtiyacim yok aslinda. Gizli kapakli isler
cevirdigimiz de yok. Neyse buna da sourceforge.net cvs diyorum
geciyorum. Ama neticede ne olursa olsun, dosyalari listeye gondermek hic
akillica degil. Ben kisisel olarak listelere eklenmis dosyalari tam
anlamiyla bosa kaynak kullanimi olarak goruyorum.

Baris.
--
Gnome-Turk
http://gnometr.liquidsun.name.tr/trgnome-index/index.php