Re: gconf

On Sat, 2004-04-10 at 15:35 +0300, Enver ALTIN wrote:

> Merhaba,

> Görkem, izninle bunu sorgulamak istiyorum. Bu kuralın nereden geldiğini
> de bilmiyorum ve bana çok anlamsız geliyor.
>
> Dosyaların CVS'e gönderilmesi konusundaki çalışma biçimimiz bireylere
> fazla bağlı, bu işi kendi kendini götürebilecek kurumsal bir yapıya
> dönüştürmemiz gerek.
>
> Ben dosyaların doğrudan listeye gönderilmesini daha doğru buluyorum, bu
> sayede listeye üye olan kişilerden _isteyenler_ gönderilen dosyayı
> inceleme ve olası hataları yakalama fırsatı bulabilirler. Bu da doğal
> [...]

Isin acikcasi bunun cok da pratikte ise yarayacagini dusunmuyorum. Fikir
olarak hos gorunse bile soyle bir durum var. CVS'e gitmesi demek her
seyin sonu demek degil ki. Eger bir sorun varsa bunu her an
duzeltebiliriz. Herkes dosyalara CVS'den ulasabilir.

Su konuda haklisiniz, CVS'e giden gitmeyen belli olsun diyorsunuz. Ki
ben buna ozen gostermeye calisiyorum. CVS'e atarir atmaz listeye bir
mektup atip haber veriyorum Guncellemeler: konulu.

Isin baska bir noktasini kaciriyorsunuz ayrica. Bir dosyayi 10 kisinin
bastan incelemesi fazladan is kaybi demek oluyor. Peki dosya incelemek
ile neden bahsediyorum? Imla/anlam hatalari. Noktalama isaretleri ve
terimsel hatalarin duzeltilmesi. Bunun disindaki bicimsel hatalari zaten
msgfmt programi kontrol ediyor.

Anlam hatalari icin yapilacak tek sey okumak, hatta kimi yerlerde
arabirim uzerinde incelemek. Ancak biz ne kadar incelersek inceleyelim.
po uzerinde, hatalar kalacaktir. bu hatalarin azalmasini istiyorsak eger
yapacagimiz sey insanlara bir sekilde Turkce Gnome kullandirip,
gordukleri yanlislari iletmelerini saglamak.

Benim KG GRUBU kuralim dememdeki amac bu idi aslinda. Gruptaki herkesin
her dosyayi incelemek icin vakti olmayabilir ama o _isteyenler_ bir grup
olusturursa sayet dosyalar sadece o _isteyenlere_ gider. Bu sayede
kblarca sey bosu bosuna herkesin adresine gitmemis olur, gnome liste
arsivlerinde bosuna yer kaplamamis olur.

Daha onumuzde yapilacak cok is oldugunu dusunuyorum ayrica. Gnome onemli
arabirimlerini cevirdikten sonra cok ciddi bir lobi yapip insanlari
kullanmaya en azindan denemeye yoneltmemiz gerekiyor. Gordugumuz her
ortamda, her listede her forumda Gnome'un reklamini yapmamiz gerekiyor.
Biliyorsunuz GTP'nin tek isi arabirimi cevirmek degil. Biz daha bunu
bile tamamlayabilmis degiliz. Bundan sonrasinda gnome belgelerini
cevirmemiz, ve Ingilizce bilmeyen bir Turk'un hicbir sorun yasamadan
Gnome'u tam verimle kullanmasini amac edinmemiz lazim.

Bu listenin uyelerinin sayisini ve kapsamini bilemiyorum bu konuda liste
yoneticisi Fatih soz soyleyebilir ama, dial-up kullanan bir cok kisi
oldugunu dusundugumde, kimsenin mektuplarini kontrol ederken aci
cekmesini istemem acikcasi.

Baris.

--
Gnome-Turk