=?ISO-8859-1?Q?Re=3A_1=2E_draft_nov=FDch_pravidlel?=

Zdravím všetkých prekladateľov, kontrolórov, začleňovateľa a tiež nového koordinátora tímu.

V prvom rade musím napísať že dlhú dobu, som nemal čas prekladať. Čo je pravda.
Vítam nové pravidlá s ohľadom na rýchlosť aj kvalitu prekladu. Navrhoval by som iba pár doplnkov:

- prekladateľ by mal na preklad stanovený čas, a nie počet preložených reťazcov. Lebo každý z nás má rozdielny prístup / kontrolu a rýchlosť prekladania. Napr. týždeň alebo dva. Viac sa neoplatí, môj názor. Je pravda že veľké preklady budú často meniť prekladateľa, čo je daň za dokončený celý preklad modulu. Konečného užívateľa toto už príliš nezaujíma.

- ak je prekladateľ neaktívny, čo sa môže stať komukoľvek z nás, brzdí tým prácu ostatných. Takže po týchto 2 týždňoch, by tieto moduly boli opäť uvoľnené, pre iného prekladateľa tímu. Kvôli duplicite, čo už tu bolo spomenuté, nie je iná možnosť
len viesť verejne dostupný aktuálny zoznam priradených / prekladaných / kontrolovaných modulov.

- rýchlosť začleňovanie prekladov a posledná kontrola je dosť problematické miesto a kameň úrazu. Sú iba dve možnosti, ostane to takto, alebo sa prevedú potrebné zmeny, kompromisom medzi rýchlosťou a kvalitou.

- ďalší veľký problém vidím už len v oficiálnej príručke, ktorá by jasne a zreteľne pomáhala novým členom, aby ich viedla od začiatku až po začlenenie prekladu
Tu je súhrn problémov, ako aj množstvo operačných systémov, programov na kontrolu, či už hlavičiek, alebo často kladených otázok.

- súhlasím s množstvom podnetov ktoré som si mal možnosť prečítať, a niektoré sú skutočne praktické, a nenaťahajú cestu prekladateľa k svojej dobrovoľnej práci.

Ďakujem, dúfam a verím, že nové pravidlá budú praktické a prispôsobené bežným užívateľom, ktorí z času na čas, majú chuť prispieť svojimi prekladmi nám všetkým slovákom.

Nakoniec súhlasím, že bol zvolený za koordinátora Peter Mráz, a zároveň že je otvorený pre nové zmeny a vylepšenia. Už nám len chýbajú kontrolóri a začleňovatelia. Aspoň po jednom.

Dňa 5. októbra 2012 10:48, Pavol Klacansky <pavol klacansky com> napísal(-a):
S tymto plne suhlasim, aj tak to je furt neaktualne