=?UTF-8?Q?Re=3A_preklad_tla=C4=8Didiel_kalkula=C4=8Dky?=

2010/2/3 Marcel Telka <marcel telka sk>:

> To je otázka! Hlavný problém je v tom, že (pokiaľ viem) tak neexistuje
> žiadna fyzická kalkulačka so slovenskými popismi tlačidiel (nie len
> ekonomická, jednoducho žiadna). Takže keby sme mali nasledovať tento
> príklad, potom by sme tie tlačidlá neprekladali.

Myslím, že práve preto by sme to prekladať nemali - pokiaľ skratka nie
je dostatočne zavedená a používa sa pôvodná skratka, mali by sme ju
použiť. Hovorím teraz len o prípade kalkulačky.

> Ja si myslím, že by sme to prekladať mali. A myslia si to aj autori
> programu, pretože to označili na preklad.

Z toho čo som prekladal viem, že sa označujú na preklad aj reťazce,
ktoré prekladať netreba (z hlavy napr. reťazce typu "(c) 2009 Jozef
Mrkvička") preto, lebo niektoré jazyky buď používajú iný skript alebo
vyžadujú transliteráciu. Myslím, že aj toto je rovnaký príklad - v
čínštine asi ustálené skratky funkcií kalkulačky na rozdiel od
slovenčiny budú.

> Myslím, že áno.

> Myslím, že stačí logická negácia.

Pokiaľ sú to popisy tlačidiel, tak sa to tam nezmestí a treba použiť
skratku (a podľa mňa originálnu).

S pozdravom
~~helix84