Re: znenie prekladu k licencii programov

2009/7/15 Ludovit Lukac <l_barbarossa zoznam sk>:
> pri preklade Brasero som narazil na problém s prekladom k licencii
> programu. Bolo mi doporučené znenie prekladu k programu Totem, ktoré sa
> zas nepozdáva mne.(viď pripomienka 51. na stránke
> http://l10n.gnome.org/vertimus/brasero/master/po/sk)

Ani mne, svoje pripomienky som vyjadril v bode 21. tu:
http://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-packagekit/master/po/sk

> Pri hľadaní vhodnej formy prekladu som natrafil na "neoficiálne"
> slovenské preklady GNU GPL 2 a 3. Nemali by sme sa dohodnúť na jednotnom
> použití prekladu napr. podľa týchto vzorov?

S týmto prekladom som sa už stretol, nie je to preklad ale adaptácia
do slovenského právneho prostredia, čiže skôr nová licencia ktorej
zámer je rovnaký, no znenie čiastočne odlišné od GPL (na to upozorňuej
sám autor v hlavičke). Na to pozor ak niektorú časť budeme chcieť
použiť, aby sme overili či je skutočne prekladom GPL. Na samotnom
preklade sa mi nepozdávalo niekoľko vecí, do oka hneď padne preklad
slova "public" ako "zverejňovacia" v názve.

Čo sa týka konkrétne znenia v časti "Ako uplatniť tieto ustanovenia na
vaše nové programy", podľa mňa mohli by sme ho prebrať až na tieto
výhrady:
ako som spomínal, v preklade názve by nemalo byť "zverejňovacia" ale
"verejná", ALE názov by mal zostať v angličtine, pretože preklady sú
neoficálne a toto vyhlásenie je práve to, čo stanovuje akú licenciu
autor zvolil (a zvolil GNU General Public License, nie Všeobecnú
zverejňovaciu licenciu GNU).
preklad "implied" ako "odvodené". navrhujem "predpokladané" alebo "implicitné"
"VHODNOSTI PRE URČITÝ ÚČEL" -> "VHODNOSTI NA URČITÝ ÚČEL"

S pozdravom
~~helix84