=?ISO-8859-1?Q?Re=3A_=D6vers=E4ttning?=

Den 13 november 2012 19:42 skrev Påvel Nicklasson <pavel223344 gmail com>:

> Roligt att det finns saker kvar att göra i världen!
> Under de senaste veckorna har jag övat framför allt med att översätta GIMP.
> Det är svårt eftersom man ibland inte hittar rätt ord förrän man ser
> funktionen i programmet, men jag tror att jag får ordning på det mesta.
> Mitt val styrs, i alla fall nu i början, av vilka program jag själv använder
> och förstår mig på.
> Jag kommer att kunna lägga ett antal timmar per vecka på att översätta så en
> modell är att jag fick ansvar för några program. Det vore bra att komma
> [...]

Välkommen!

En praktisk detalj; när det gäller granskning av översättningar är
tp-sv:s lista mest lämpad (se http://www.tp-sv.se/dok-2.html för
anmälan), även för översättningar av GNOME. Den listan har betydligt
fler aktiva översättare som kan hjälpa till att granska. Sändlistan
gnome-se-list är ganska vilande.

Vänligen
Christian